به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

راهنمای تولید اباتمنت ، اباتمنت زاویه دار ، ایمپرژن impression ، هیلینگ healing abutment ، فیکسچر fixture

راهنمای تولید اباتمنت ، اباتمنت زاویه دار ، ایمپرژن impression  ، هیلینگ healing abutment ، فیکسچر  fixture

 

 در صنعت دندانپزشکی از مهمترین موارد کاشت ایمپلنت های دندانی میباشد که با نیاز روز افزون موجبات واردات انبوه این نوع تجهیزات در کشور را فراهم ساخته است. با توجه به رویکرد دولت و صنعتگران ایرانی به منظور بومی سازی و ساخت ایمپلنت های ایرانی نیاز به مشاوره دقیق در انتخاب ماشین آلات مرتبط و چیدان خطوط تولید بسیار پر اهمیت میباشد چرا که سرمایه گذاری وسیع در این زمینه و تحمل بار خطر در این کسب و کار حیاتی و بی تردید نیازمند مهندسی درست است. از این رو شرکت خاوران صنعت پاسارگاد با تجربه علمی و عملی در تجهیزات کارخانجات و بهره گیری از دانش شرکت های تولید کننده خارجی و معتبر دنیا آمادگی ارائه راه حل های تولید turnkey solution و مشاوره خرید ماشین ابزار را دارد.

 

 

ساخت فیکسچر fixture :

همانطور که پیش تر در مقاله ایمپلنت های دندانی شرح داده شد ، فیکسچر به عنوان اصل ترین و حیاتی ترین جز یک ایمپلنت دندانی محسوب میگردد. فیسچر ها دارای سایز ها و انواع مختلفی هستند. از نوع active  و ساده . جنس این قطعات از تیتانیوم میباشد و باید به منظور سازگاری طولانی مدت در فک از تکنولوژی بهره برد تا این فیکسچر ها با بافت استخوانی همگن گردند.

 

 

ساخت اباتمنت abutment  :

اباتمنت ها انواع و سایز ها مختفی دارند. برای تولید ان قطعات باید از دستگاه های سوئیس تایپ بهره برد تا بتوان کل عملیات ماشینکاری را در یک سایکل تمام کرد. اباتمنت های زاویه دار در این تولید نقش پر رنگ تری دارند.

 

 

ساخت ایمپرژن  impression  :

قطعات ایمپرژن نیز مانند اباتمنت از جنس فولاد تیتانیوم بوده و باید برای تولید آن از دستگاه های تراش سوئیس تایپ بهره برد.

 

 

 

دستگاه های تراش سوئیس تایپ نیز انواع مختلفی دارند و بر حسب نیاز در اپلیکیشن های مختلف تولید کاربرد دارند. بر اساس نوع تولید می توان دستگاهی مرتبط با نیاز را تهیه کرد. اینکه برای تولید در زمینه دنتال به چه دستگاهی نیاز است به شاخصه هایی مربوط است که به شرح ذیل توضیح داده می شود :

1-     میزان سرمایه گذاری ( بودجه بندی ) budget study

2-     میزان بهره وری efficiency capacity

3-     میزان شناخت ماشین ابزار technical know-how

4-     تعداد دستگاه های فعال active machine in line

 شاخصه های فوق برای انتخاب نوع دستگاه ، از برند های مختلف و اینکه نو و یا دسته دوم بودن آن تاثیر گذارند.

چه بسیار صنعتگران در حوزه های مختلف صنعت هستند که نیاز به تامین ماشین های سوئیس تایپ دارند ولی به فکر اه اندازی خط تولید با هزینه ها و بودجه بندی بسیار کم دارند. که ادامه فعالیت برای این نوع تفکر میسر نیست.  لازمه راه اندازی این نوع کسب و کار ها نیاز به سرمایه گذاری نسبتا زیادی دارد .

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مهندسی فروش و پروژه با واحد فروش خاوران صنعت پاسارگاد تماس فرمایید.

 

مقاله فوق در واحد فروش خاوران صنعت پاسارگاد تهیه و تنظیم گردیده است.

استفاده از مقاله فوق با ذکر نام بلامانع میباشد.