به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

فرز cnc سری VL14i تایوان برند ایکام (Ecom) ابعاد 1400x750x700 فانوک Oi-MF چهار محور

فرز cnc  سری VL14i تایوان برند ایکام (Ecom) ابعاد 1400x750x700 فانوک Oi-MF  چهار محور

 

فرز های سنتر تایوانی و یا در کل ماشین های ابزاری که در کشور تایوان ، فارغ از عنوان برند تولید کننده ، ساخته و تولید می گردند ، به جهت ماهیت صادرات محور کشور تایوان ، تماما از کیفیت خوبی در سطح قابل قبول برخورداند. توجه به تولید ، در بخش ریخته گری ، مونتاژ و تجهیزات ماشین آلات به گزینه های و یا آپشن های مختلف با رویکردهای استراتژیک قیمتی در عرصه ی جهانی ، این دست کالاهای کشور تایوان را مقبول کرده است.

برند ایکام تایوان از جمله برند هایی است که به صورت تخصصی در حوزه ی ساخت ماشین های سنتر چه افقی و یا عمودی فعالیت دارد. این ویژگی نظارت ، کیفیت ، تحقیق و توسعه و در نتیجه قیمت های مناسب را سبب میگردد.

 

 

فرز cnc  ( سی ان سی ) سری VL14i از جمله تولیدات این شرکت میباشد.

 

 

بررسی مشخصات دستگاه سری VL14i :

ابعاد حرکتی دستگاه به ترتیب محور های X/Y/Z  شامل 1400x750x700 mm میباشد . ابعاد میز نیز 1500x750 mm است. فاصله ی نوک اسپیندل تا میز حداقل 120 میلی متر و حداکثر 820 میلی متر است. همچنین فاصله ی مرکز اسپیندل تا ریل محور Z 830 میلی متر میباشد. سایز و تعداد شیار میز بر روی این دستگاه 5x18mmx150mm است.  حداکثر قطعاتی تا ورن 1200 کیلوگرم را میتوان بر روی میز بارگذاری کرد . اسپیندل و یا taper ابزار گیر در این ماشین از نوع BT و سری 40 میباشد. دلیل انتخاب این نوع تیپ ژاپنی برای محصول VL14i فراوانی ابزار های استاندارد این نوع کولت در بازار ایران است و ابزار گیر های BBT با وجود بهتر بودن از لحاظ عملکرد ولی کثرت و فراوانی فروش کمتری در بازار داخلی دارند و موجب بلا استفاده ماندن این قابلیت در دستگاه میگردد. سرعت اسپیندل 50-10.000 دور Rpm میباشد و انتقال نیرو از موتور به اسپیندل به طریق تسمه ای میباشد. دلیل انتخاب و تجهیز این دستگاه به taper سایز 40 و نوع انتقال نیروی تسمه ای ، تفکری است که در بحث عملکرد ها و استاندارد های امروزی ، صورت میپذیرد. در عملکرد های امروزی به جای افزایش توان اسپیندل و یا افزایش میزان عددی stepover از مکانیزم براده برداری با سطح کمتر ، ولی با سرعت بالاتر است. در مقاله های پیشین در این رابطه بحث گردیده است. اما با پیروی از این استراتژی میتوان با صرف همان زمان ، به افت ابزار کمتر و صافی سطح بیشتری دست یافت ، به انضمام اینکه در طولانی مدت هزینه های تعمیراتی و خدماتی دستگاه به دلیل عدم اعمال فشار به شدت کاهش می یابد. حرکت سریع پیشروی در محور های X/Y/Z به ترتیب 30 متر بر دقیقه میباشد. نرخ پیشروی در محور ها نیز به ترتیب X/Y/Z ، 10 متر بر دقیقه است. انبار ابزار در این دستگاه از نوع بازویی drum type است و تعداد 24 ابزار گنجایش دارد. توان موتور تولز چنجر 00 وات است.  سرعت تعویض ابزار 3 ثانیه ابزار به ابزار (T-T) است . حداکثر ابزار استاندارد با قطر 150 میلی متر و در طول 300 میلی متر میباشد که این عدد در مجاورت ابزار جانبی به ابعاد 78 میلی متر در طول 300 میلی متر می رسد.

 

 

 

توان اسپیندل 11/15 کیلووات میباشد . توان موتور محور 3 کیلووات میباشد . دقت های موقعیت یابی 0.0005 میلی متر در طول استاندارد 30 سانتی متر و دقت تکرارپذیری 0.003 میلی متر میباشد. وزن تقریبی دستگاه 10 تن میباشد . ابعاد بیرونی دستگاه  4500x2900x3000 mm  است. میزان برق مصرفی 26 Kva ، ولتاژ برق 220 ولت AC و 380 ولت AC است . دمای مناسب کاری برای این دستگاه نهایت تا 38 درجه ی سانتیگراد است . دمای بهینه برای رسیدن به بهترین بهره وری و کمترین زیان در افزایش دمای دستگاه 25-30 درجه ی سانتیگراد است.

 

 

سیستم های حرکتی در این دستگاه بر روی هر سه محور از نوع لینیر رولر میباشد . بر روی محور Y به دلیل تحمل وزن مجموعه ی میز ، saddle و قطعه کار و ... چهار لاین حرکتی استفاده شده است.

سفاله کش در این ماشین به صورت مارپیچ و یا Screw-drive میباشد که در بخش جلوی دستگاه قرار دارد. توان موتور سفاله کش 1000 وات است.

 

 

بال اسکرو ها بر روی تمام محور ها به صورت دو مهره ی پیش تنیده استفاده شده اند تا بیشترین دقت در عملکرد را دارا باشند. کلاس بال اسکرو از تیپ C3 میباشد . بال اسکرو ، واگن ها و لینیر ها از برند هایوین (Hi-win) تایوان که معتبرترین برند های تولید کننده در این زمینه میباشد ، استفاده شده است. قطر بال اسکرو در تمام محور سایز 45 میلی متر و در گام 10P میباشد. بلبرینگ بکار رفته در محور ها سری 35TAC72B میباشد. تعداد واگن ها به غیر از محور Y شش تایی میباشند.

در شکل زیر ساختار بدنه و نوع طراحی را ملاحظه می نمائید :

 

 

دستگاه فرز CNC آکبند تایوان سری VL14i مجهز به کنترلر فانوک سری OI-MF از پکیج یک میباشد و ماژول AICC2 بر روی آن تجهیز شده است. تمامی موتور ها ، درایورها و آمپلیفایر از برند فانوک (Fanuc) ژاپن میباشد. این کنترل قابلیت محور چهار را نیز دارد.

پنل اپراتوری در دستگاه VL14i :

 

 

 

دستگاه مجهزه به سیستم خنک کاری اسپیندل oil chiller ، مجهز به سیستم Auto power off  ، مجهز به سیستم آکومولاتور(Accumulator)  به منظور تنظیم و عملکرد بهتر سیستم پنوماتیک  ، مجهز به سیستم شستشویی کابین chip disposal flushing ، مجهز به نازل جت شستشو به منظور افزایش بهره وری ، افزایش عمر ابزار و رسیدن به صافی سطح بیشتر در اسپیندل(jet flushing) ، مجهز به سیستم oil skimmer  سیستم جداسازی روغن از صابون به منظور جلوگیری از بوی بد مایع خنک کننده و فساد زود هنگام آن. استفاده از وزنه تعادل پنوماتیک pneumatic counterbalance در محور Z به منظور افت ناگهانی اسپیندل و ابزار در قطعه کار در مواردی که صنعتگر با runout برق به صورت مستمر روبرو میباشد . به انضمام اینکه تعبیه این نوع وزنه تعداد حرکت نرم و روان(Smooth motion) محور Z را بر خلاف گرانش زمین ایجاد می نماید که موجب افزایش طول عمر ابزار بدلیل اجتناب از لرزش های میکرونی و صافی سطح(finish roughness) بر روی قطعه کار خواهد شد.

 

از نکات بارز و قابل ملاحظه در این دستگاه نوع باز و بسته شدن و طراحی درب های کاور دستگاه میباشد که به صورت کشویی به ترتیبی باز و بسته میشوند که بیشتر فضا را برای load و یا un-load قطعه به اپراتور می دهند . توجه به ارگونومی قرار گیری اپراتور ، بارگذاری قطعه و تخلیه آن و وضعیت قرار گیر کنترل و میزان دسترسی اپراتور به تمامی وجوهات دستگاه از جمله مزایای بزرگ این محصول است ، چرا که توجه به جزئیات نشانه پیشرفت و توسعه محصول و در نهایت رضایتمندی مشتری میباشد.

 

 

 

 

 برند های بکار رفته در اجزای تشکیل دهنده ی دستگاه فرز CNC  سری VL14i

کنترل ، موتور ، درایو و آمپلیفایر فانوک ژاپن

بال اسکرو و بلبرینگ هایوین Hi-Win تایوان

 Oil skimmer  تایوان برند welltech

اسپیندل رویال تایوان

Locknuts برند YSK تایوان

سیستم روغنکاری برند  i-Shawتایوان

هندویل برند Tosoku ژاپن

سیستم تهویه تابلو برق ، برند point  تایوان

سیستم خنک کاری روغن اسپیندل (oil chiller) برند point تایوان

انبار ابزار (tool magazine) برند Deta تایوان

بلبرینگ بال اسکرو محور ها برند NTN ژاپن

 

لازم به ذکر است بر اساس تغییر استراتژی های شرکت سازنده بر اساس نوع و رویکرد قطعات ، منابع تامین قابل تغییر میباشد. 

جدول مشخصات دستگاه :

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و همینطور قیمت محصول با واحد فروش خاوران صنعت پاسارگاد تماس فرمائید :

021-38467000 داخلی 120

 

 

 

مطالب فوق در واحد فروش خاوران صنعت پاسارگاد تهیه و تنظیم گردیده است.

 

استفاده از مطالب فوق با ذکر نام بلامانع میباشد.