به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

قیمت فرز cnc سه محور

قیمت فرز cnc سه محور

 

 فرز های سنتر عمودی و یا همان فرز cnc  به طور معمول دارای حداقل سه محور حرکتی هستند و آن سه محور اصلی نامیده می شوند که عبارتند از X/Y/Z این سه محور اصلی می توانند به طور مستقل از یک محور کمکی یا Auxiliary axes بهره ببرند. این محور ها به ترتیب A/B/C  هستند.  به شکل معمول فرز های سنتر عمودی میتوانند تا پنچ به صورت همزمان و غیر همزمان عمل کنند.

 

 

قیمت فرزcnc سه محور در موارد مختلف متفاوت است ، بسته به نوع ساخت ، استراتژی شرکت سازنده و بسیاری المان های دیگر همچون نوع کنترلر ، قطعات مکانیکی بکار رفته و ... قیمت را متغیر خواهند کرد. اما به شکل قابل فهم فرز ( cnc ) سی ا ن سی که معقولات اولیه و درست را رعایت کرده باشد به چه ترتیب است :

معقولات ابتدایی و اولیه در ساخت یک سنتر عمودی ، شامل ریخته گری درست بر مبنای استاندارد های بین المللی ساخت ماشین ابزار ، استفاده از نوع چدن خاکستری ، ساخت کاری Engine کردن و تنش زدایی های رایج در سطح معقول از جمله موارد اولیه در ساخت است .

 

 

 

اگر چه بسیاری از شرکت های تولیدی عمدتا در چین و کشورهای دیگر به هر شکلی در صدد ساخت ماشین ابزارند ، البته این رویکرد به حق از جانب خریداران و بازرگانان صورت می پذیرد ، چرا که داشتن اطلاعات فنی خریدار و یا بازرگان در خصوص شناخت ماشین ابزار و فدا نکردن کیفیت در مقابل انتفاع مالی از جمله اصول اولیه در حوزه ی تجارت صنعتی است. حال در اینجا نقش خریداران و مشتریان نهایی ماشین ابزار پر رنگ میگردد تا با توجه به موارد ذکر شده در مقاله های متعدد راهنمای خرید " شرکت خاوران صنعت پاسارگاد " از انتخاب یک محصول با دوام مطلع گردند.

در تعریف معقولات اولیه استفاده از قطعات مکانیکی برند و همچنین بهره گیری از تی مجرب برای ساخت ، مونتاز و تست کیفیت ، دقت و تکرار پذیری استفاده کنند .

نکته کلیدی در خرید یک فرز cnc سه محور خوب این است که :

1-      مصرف کنندگان نهایی به فراوانی آن برند و محصول در بازار دقت نمایند. چرا که فراوانی محصول نشانه ی کیفیت ، مقبولیت کلی ، شناخت هر چه بیشتر نقاط ضعف و قدرت از جانب همکاران و صنعتگران و نهایتا بازار فروش بیشتر پس از خرید را دارا خواهد بود.

2-      برند های معتبر و شناخته شده تر ، اعم از داخلی و یا خارجی به دنبال کسب اعتبار هستند نه از دست دادن آن ، بنابراین در خصوص تامین قطعات جانبی و ارائه خدمات فنی کمتر دچار خطا و کم کاری میگردند.

قیمت یک فرز cnc  چینی بر مبنای اطلاعات فوق با فرض داشتن کنترل فانوک و قطعات بکار رفته تایوانی حدود 40.000 تا 45.000 دلار فارق از برند و میزان کیفیت محصول و شرکت سازنده ، میباشد. همانطور که تشریح شد ، قیمت دستگاه تابعی است از نرم افزار ، سخت افزار و میزان ساعت کاری است که صرف ساخت و تحقیق و توسعه ای آن محصول شده است. بنابراین میتوان از کنترل های با قیمت پایین تر بهره بود ، میتوان تجهیزاتی در دستگاه بکار برد که مستقیم روی قیمت محصول تاثیر گذاشت.

اما نکته ای بسیار مهم در این میان قابل مشاهده نیست و آن میزان تحقیق و توسعه و اثر پذیری آن بر روی محصولی است که خرید میکنید. حتی اگر دستگاه دارای کنترل مناسب و یا تجهیزات معتبر باشد میزان کیفیت محصول برای ما محسوس نیست !!!

ناگزیر باید از اطلاعات فنی و دانش اشخاص و یا افراد مرتبط استفاده کرد و یا به شکل رایج به دنبال محصولاتی برویم که فراوانی بیشتری در بازار دارند.

فرز  cnc  تایوان نیز به طور کلی از کیفیت و قابلیت های بیشتری برخورداند که به واسطه ی قیمت های بیشتر در مقایسه با رقیب های چینی  ، ریسک سرمایه گذاری کمتر و بازدهی بیشتری حاصل میگردد.

 

 

مطالعه ی فرز های cnc چینی قابل فروش و تحویل روز در مجموعه ی خاوران صنعت پاسارگاد :

 لینک زیر :

https://ksp-group.ir/products/brand/9/cat/1/%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%D9%85-%D8%AA%DB%8C-%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%84-SMTCL

 

 

 

مقاله فوق در واحد فروش خاوران صنعت پاسارگاد تهیه و تنظیم گردیده است .

استفاده از مقاله ی فوق با ذکر نام بلامانع میباشد.