به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

فرز cnc تایوان سری VL12i ایکام (Ecom) ابعاد 1200x750x700 فانوک Oi-MF plus

فرز cnc  سری VL12i تایوان برند ایکام (Ecom) ابعاد 1200x750x700 mm فانوک Oi-MF plus

 

شرکت ایکام به صورت تخصصی در حوزه ماشین های سنتر عمودی ، افقی و دروازه ای فعالیت دارد. توجه ویژه و محدود به ماشین آلات سنتر ، تحقیق و توسعه ، کیفیت تولید و قیمت های تمام شده ی رقابتی به شکلی خاص را تحت تاثیر قرار میدهد. به انضمام اینکه تفکر صادرات محور در تایوان ارتقای محصولات از هر نوع را پر رنگ تر از کشور های دیگر ساخته است.

 

 

 

فرز سی ان سی سری VL12i از جمله ماشین آلاتی است که در شرکت ایکام تولید و ارائه میگردد.

 

 

ابعاد حرکتی ، میز ، اسپیندل ، انبار ابزار ، موتور ها ، دقت های ماشین ، کنترل ، و سایر :

 

 

ابعاد حرکتی 1200x750x700mm است که باید تابعی از ابعاد و اندازه ی میز دستگاه باشد ، بدین معنا که دور از منطق است که ابعاد حرکتی محور ها بیشتر از ابعاد میز باشد .ابعاد میز در این سری 1300x750 mm است. مشخصات میز شامل شیار میز T-slot number/width = 5/0.7 ،حداکثر وزن مجاز بر روی میز 1200 کیلوگرم است.

 اسپیندل 12.000 دور Rpm  و به شکل کوپل مستقیم (direct drive) که موجب افزایش بهره وری در گشتاور ، سرعت ، صافی سطح قطعه کار ، افزایش زمان مولد دستگاه ، افزایش عمر ابزار و بسیاری موارد دیگر میگردد.کلاس بلبرینگ بکار رفته در اسپیندل از تیپ P4 است. قطر اسپیندل 150 mm .

 فاصله ی نوک اسپیندل تا میز حداقل 120 mm و حداکثر 820  mm بدون احتساب ابزار ، روبند و غیره میباشد. فاصله مرکز اسپیندل تا ریل محور Z عمودی 830  mm است.

 اسپیندل دستگاه برند رویال تایوان از جمله بهترین برند های تایوان در ساخت اسپیندل های متنوع میباشد. نوع ابزار گیر در این سری به شکل BT میباشد که زاویه مخروطی کلمپ ابزار از نمونه های استاندارد و روتین بازار ایران تبعیت میکند . اگرچه نمونه های BBT ، HSK و ... نمونه های کاراتری در انتخاب بخش ابزار گیر  اسپیندل (spindle taper)  هستند اما با توجه به فراوانی محصولات BBT  ، گستره ی کم ، عرضه و قیمت های بالا مناسب ترین انتخاب جهت سهولت در تامین برای صنعتگران کلاس BT میباشد. سیستم حرکتی در این دستگاه بر روی هر سه محور به شکل لینیر از نوع کلاس رولر (Roller-type) میباشد. همانطور که در مطالب دیگر به تشریح ذکر شد ، به موجب افزایش تکنولوژی در تیپ رولر ، 30 درصد افزایش ظرفیت و توانمندی را در کلاس رولر نسبت به کلاس بال تایپ میتوان بر شمرد. تعداد واگن ها در محور های X/Z شش تایی می باشند اما در محور Y به دلیل کمی عرض saddle از واگن های با ظرفیت بیشتر یعنی over-sized استفاده شده است. ابعاد رولر محورها (roller LM guide) تماما RGH45 mm میباشند. گاید های محور Y در این کلاس دارای 4 لاین میباشد که باعث افزایش چشم گیر بهره وری و تحمل بیشتر وزن قطعه کار میگردد.

بال اسکرو ها در این سری از سنتر های عمودی از نوع پیشتنیده ی دو مهره (pre-tensioned design) میباشد که خطای محوری (backlash) حاصل از اتصالات مهره و بال اسکرو را به صفر می رساند. کلاس بال اسکرو بکار رفته از تیپ C3 میباشد. ابعاد بال اسکرو (هایوین Hi-Win) به ترتیت محور هایX/Y/Z قطر 45  mm در گام 10P میباشد. توجه به این نکته ضروری است که در ماشین ابزار بال اسکرو به عنوان یک جز لاینفک و ضروری در رسیدن به دقت های بالا به شمار می آید. بنابراین توجه به گام بال اسکرو ، قطر و همگامی آن در تجزیه و تحلیل داده با موتور متصله از اهمیت خاصی برخوردار است. بلبرینگ بکار رفته در محور ها سری 35TAC72B میباشد. میزان نرخ پیشروی در محور ها در مورد نرخ سریع و یا Rapid  به ترتیب محور های X/Y/Z  30  m/min  میزان حداکثر پیشروی برشی و یا cutting feed  ده متر بر دقیقه (10.000 mm/s ) میباشد. انبار ابزار (Tool magazine) به صورت بازویی از نوع درام میباشد (Drum – arm type ) میباشد که ظرفیت تجهیز تعداد 24 ابزار را دارد. توان موتور تول چنج 200 وات است . سرعت تعویض ابزار 3 ثانیه از ابزار به ابزار (T to T  و یا Tool-Tool ) است. نوع ابزار گیر به صورت BT  است . حداکثر ابزار استاندارد با قطر 150 mm و در طول 300 mm میباشد که این عدد در مجاورت ابزار کناری به ابعاد 78  mm  طول 300 mm  می رسد.

 

 

 

موتور محور ها و اسپیندل :

توان و خروجی اسپیندل اصلی 11/15  kw فانوک است . توان موتور محور به ترتیب X/Y/Z 3 kw فانوک میباشد.

سفاله کش :

سفاله کش در این ماشین از نوع مارپیچ و یا screw میباشد. توان موتور سفاله کش 1000 وات میباشد.

دقت ها :

دقت موقعیت یابی و یا  positioning accuracy  بر اساس استاندارد ژاپنی JIS با تلرانس 0.005 mm در طول 300 mm میباشد

دقت تکرار پذیری و یا repeat positioning accuracy  بر اساس استاندارد ژاپنی JIS با تلرانس 0.003  mm است.

نکته : به منظور اطلاعات بیشتر در بخش مطالب سایت ، مقاله ی دقت های ماشین ابزار را مطالعه نمائید.

 

سایر مشخصات:

وزن تقریبی دستگاه 10 تن ، ابعاد کلی و بیرونی دستگاه (overall dimension) 4100x2900x3000 mm ، میزان برق مصرفی دستگاه 26 Kva  ، ولتاژ برق 220 ولت AC و 380 ولت AC ، دمای مناسب کاری بر این دستگاه تا نهایت 38 درجه سانتیگراد است دمای مناسب بر کارکرد بهینه 25-30 درجه سانتیگراد است.

 

 

در شکل زیر ساختار ریخته گری و اجزای اصلی دستگاه را ملاحظه میکنید :

 

 

تجهیزات :

دستگاه فوق از هر لحاظ کامل و مجهز به قطعات و مواردی است که موجبات ارزش افزوده بیشتر میگردد :

کنترل فانوک سری OI-MF plus  پک یک فانوک مجهز به سیستم AICC2 –look ahead 200 blocks ، صفحه ی نمایش 10.4 اینچی ، از ورژن جدید ، قابلیت محور چهارم به صورت همزمان (simultaneously 4th axes)

 

 

دستگاه مجهز به تمامی درگاه های (port) اطلاعاتی همانند پورت Rs232، USB ، CF و دارای سایکل Rigid tapping ، لامپ سه رنگ هشدار ، چراغ داخل کابین ، جعبه ابزار ، پیچ های بولت و کفشک های تراز ماشین است.

توان آمپلیفایر 80/80/80 A ، موتور ها از نوع بتا و سری Compact  

دستگاه مجهز به سیستم خنک کاری اسپیندل oil chiller ، مجهز به سیستم Auto power off  ، مجهز به سیستم آکومولاتور (Accumulator)  به منظور تنظیم و عملکرد بهتر سیستم پنوماتیک  ، مجهیز به سیستم شستشویی کابین chip disposal flushing ، مجهز به نازل جت شستشو به منظور افزایش بهره وری ، افزایش عمر ابزار و رسیدن به صافی سطح بیشتر در اسپیندل (jet flushing) ، مجهز به سیستم oil skimmer  سیستم جداسازی روغن از صابون به منظور جلوگیری از بوی بد مایع خنک کننده و فساد زود هنگام آن. استفاده از وزنه تعادل پنوماتیک pneumatic counterbalance در محور Z به منظور افت ناگهانی اسپیندل و ابزار در قطعه کار در مواردی که صنعتگر با runout برق به صورت مستمر روبرو میباشد . به انضمام اینکه تعبیه این نوع وزنه تعداد حرکت نرم و روان (Smooth motion) محور Z را بر خلاف گرانش زمین ایجاد می نماید که موجب افزایش طول عمر ابزار بدلیل اجتناب از لرزش های میکرونی و صافی سطح (finish roughness) بر روی قطعه کار خواهد شد.

 

شرکت ایکام از زمان حمل و تحویل کالا ، تمامی فرایند های مونتاژ ، ست آپ ، ماشینکاری و تست های دستگاه را به دقت مورد بررسی و نظارت قرار میدهد.

 

 

از نکات بارز و قابل ملاحظه در این دستگاه نوع باز و بسته شدن و طراحی درب های کاور دستگاه میباشد که به صورت کشویی به تریبی باز و بسته میشوند که بیشتر فضا را برای load و یا un-load قطعه به اپراتور می دهند . توجه به ارگونومی قرار گیری اپراتور ، بارگذاری قطعه و تخلیه آن و وضعیت قرار گرفتن کنترل و میزان دسترسی اپراتور به تمامی وجوهات دستگاه از جمله مزایای بزرگ این محصول است ، چرا که توجه به جزئیات نشانه پیشرفت و توسعه محصول و در نهایت رضایتمندی مشتری میباشد.

 

 

برند های بکار رفته در اجزای تشکیل دهنده ی دستگاه فرز CNC  سری VL12i

کنترل ، موتور ، درایو و آمپلیفایر فانوک ژاپن

بال اسکرو و بلبرینگ هایوین Hi-Win تایوان

Oil skimmer  تایوان برند welltech

اسپیندل رویال تایوان

Locknuts برند YSK تایوان

سیستم روغنکاری برند  i-Shawتایوان

هندویل برند Tosoku ژاپن

سیستم تهویه تابلو برق ، برند point  تایوان

سیستم خنک کاری روغن اسپیندل (oil chiller) برند point تایوان

انبار ابزار (tool magazine) برند Deta تایوان

بلبرینگ بال اسکرو محور ها برند NTN ژاپن

 

جدول مشخصات دستگاه فرز سی ان سری VL12i: 

 

 

 

 شرکت ایکام با توجه به زیر ساخت ها و هسته ی مهندسی خود همواره و همیشه در جهت توسعه ی محصولات خود از طریق شعب ، نمایندگی های فروش خود با مشتری در ارتباط است و درصدد رفع هر چی بیشتر نیاز های مشتریان خود میباشد.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و همینطور قیمت محصول با واحد فروش خاوران صنعت پاسارگاد تماس فرمائید :

021-38467000 داخلی 120

 

 

 

مطالب فوق در واحد فروش خاوران صنعت پاسارگاد تهیه و تنظیم گردیده است.

 

استفاده از مطالب فوق با ذکر نام بلامانع میباشد.