به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

قالب سازی

قالبسازی

ساخت انواع قالب های صنعتی پلاستیک و دایکاست

 

 

قالبسازی چیست :

قالبسازی در اصل فرایند ساخت اشکالی با فرم خاص برای تزریق مایع و یا مذاب میباشد که در اصطلاح به قالب و یا ماتریکس شناخته میشود. قالب به طور کلی دارای منفذی است که مایع از آن عبور و دارای مخزنی به نام کویته (cavity) میگردد. مواد تزریق مذاب میتوانند پلاستیک مایع ، آهن مذاب ، سرامیک و یا شیشه باشند. در طرح کلی قالب مشتق شده از یک الگوی اولیه و یا محصول نهایی است و نهایت از این قالب برای تولیداتی به دفعات زیاد استفاده می شود. پس از عملیات تزریق در دستگاه های تزریق و خنک شدن مایع و شکلی گیری آن ، قالب باز و قطعه مورد نظر در دسترس خواهد بود.

 

 

فرایند قالبسازی به سالهای بسیار دور انسان باز میگردد و این صنعت همواره مورد نیاز جوامع بشری بوده است. زمانی که برای ساخت ظروف برنزی از عملیات ساخت قالب به صورت دستی و ریخته گری آن بهره میبردند این صنعت همچنان در حال پیشرفت و بروز رسانی است. امروز در جوامع بشری به دلیل تنوع روز افزون و نوع نیاز انسان ها در ابعاد مختلف در سراسر جهان این صنعت از اهمیت بیشتری برخوردار گردیده است.

استفاده از دستگاه های تزریق و تعدد استفاده از آن در این میان نقش بسزایی داشته است.

قالبسازی بسته به نوع نیاز و شکل آن قطعه از فرم ها و تکنیک های ساخت مختلفی تشکیل شده است.

برخی مواد قابل ذوب و استفاده مجدد بوده و دربرخی دیگر این امکان نیست. به طور مثال :

1-     (Liquid silicone rubber (LSR ماده بسیار انعطاف پذیری است به عنوان یک پلیمر حرارتی در نظر گرفته میشود. این بدان معناست که برخلاف مواد ترمو پلاستیک پس از شکل گیری و قالب ریزی ، امکان ذوب مجدد را ندارند.

 

 

2-     Over molding در این روش برای تولید یک قطعه ازمواد مختلف استفاده میگردد که خود متشکل از سه زیر گروه است. insert molding- two shot molding  و co injection molding. در این فرایند یکبار عملیات تزریق انجام و پس از شکل گیر در قالب دیگر قرار و قالبگیری مجدد( over molding( با قطعه ی دیگر از جنس ترموپلاستیک و یا سیلیکون می شود.

 

 

شرکت صنعتی میکرون تکنیک به عنوان یکی از زیر مجموعه های خاوران صنعت پاسارگاد ، آماده ی ارائه خدمات ذیل میباشد :

 

1-      قالبسازی ، ساخت انواع قالب های صنعتی پلاستیک و دایکاست

2-     اسکن سه بعدی

3-      پرینت سه بعدی

4-      طراحی صنعتی

از این رو جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ذیل تماس فرمایید.

09125679005

حمید فرنقی نژاد