لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

خدمات دوره ای و سرویس ماشین آلات cnc و منوال

 خدمات دوره ای و سرویس ماشین آلات cnc و منوال

 

 

ماشین آلات صنعتی به عنوان ابزار های کاربردی در تولید نقش بسازی دارند از اینرو حفظ سلامت کاری و خدمات دوره ای از جمله مسائل و مواردی است که یک تولید کننده باید در درجه اول خود قرار دهد.

در جامعه ی صنعتی ایران متاسفانه خدمات ، پشتیبانی و گارانتی در حوزه ی صنعتی بسیار ضعیف است ، چرا که قاطبه ی کارشناسان و تکنسین های ماشین ابزار به دلیل شرایط کاری و هزینه های مضاعف روزانه قادر به کار به شکل سیستماتیک و اصولی نیستند. از این رو ارائه ی خدمات از جانب این اشخاص قائل به تعهد خاصی نیست . دلیل این مطلب عدم دسترسی به فایل ها و اطلاعات بروز ماشین ابزار ، هزینه های مرتبط با یادگیری و عدم وجود یک ساختار یکپارچه و توانمند در آموزش و اطلاع رسانی جمعی میباشد. در این میان اما شرکت های بازرگان و شرکت هایی که در رسته ی ماشین آلات آکبند فعالیت دارند ، توانایی انتقال اطلاعات از شرکت های سازنده و کشور های صاحب نام را برای بومی سازی هرچه بیشتر اطلاعات به ویژه در بخش نرم افزاری دارند. بدین جهت همکاری با چنین شرکت هایی برای تولید کننده از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود به انضمام اینکه در کنار بهره گیری از خدمات بهتر ، انتفاع عملی از برنامه ها و ویژگی های کنترل ها که قابل استفاده و کاربرد نبوده اند ، مهیا میگردد.

 

خدمات دوره ای (پیشگیرانه) و یا PM که به اختصار مخفف preventive Maintenance میباشد

استفاده از این خدمت ، ماشین های ابزار بویژه ماشین آلات CNC را در شرایط مولد ، نگاه میدارد و همانطور که از نام آن پیداست از هزینه ها و صدمات بیشتر جلوگیری مینماید.

 

 

 

خدماتی که در این حوزه صورت میگیرد چیست ؟

1-      تست ترازی ماشین و محور ها

2-      حرکت نرم و روان اسپیندل

3-      تست و چک کردن تعامد اسپیندل و ترازی محور ها و spindle orientation

4-      چک کردن روغن و روغنکاری در دستگاه

5-      تست و چک کردن تسمه انتقال نیرو به اسپیندل و موتور محور ها

6-      تست و چک کردن انبار ابزار و تنظیم آن

7-      تست و چک کردن ابزار گیر اسپیندل Taper spindle

8-      تست و چک کردن وایپر (wipers) محور ها و کاور ها

9-      تمیز و روغنکاری کردن انبار ابزار

10-  چک و تنظیم کردن وزنه تعادل

11-  تست ، چک و تنظیم کردن Backlash محور ها

12-  تست و چک کردن کابل ها و گاید های حرکتی

13-  تست و چک کردن پمپ ها و موتور و بخش تخلیه سفاله

14-  چک و تمیز کردن فیلتر ها

15-  تست و چک کردن سیستم خنک کاری و کیفیت ، نوع و غلظت مایع مربوطه

16-  تست و چک کردن میزان فشار باد و رگلاتور

17-  تست و چک کردن نشتی ها

18-  تست و چک کردن کابین الکترونیک

19-  چک کردن ترمینال ها و اتصالات

20-  تست و چک کردن فن

21-  چک و تست کردن سوئیچ های limit

22-  چک کردن پنل اپراتوری

23-  در دستگاه تراش : چک کردن تارت و هم محوری اسپیندل نسبت به محور ها و تارت

24-  تست هایی اعم از بال بار (ballbar test) ، تست دقت موقعیت یابی و تکرار پذیری ، چک کردن ovality و circularity اسپیندل در تعامل با محور ها ، لرزش های احتمالی دستگاه

 

و بسیاری موارد دیگر که به اهم آن اشاره شد. هر کدام از موارد فوق هزینه هایی در بردارد که با نظر صنعتگر قابل اجرا خواهد بود.

در این میان خدمات و سرویس های روزانه (Daily PM) نیز از اهمیت خاصی برخوردار است که با مشاوره از تیم خدمات دهنده میتوان ، آنها را به بهترین نحو اجرایی کرد.

 

تیم فنی خاوران صنعت پاسارگاد در این زمینه آماده  ارائه خدمات میباشد .

جهت اطلاعات بیشتر با واحد خدمات فنی و پشتیبانی خاوران صنعت پاسارگاد تماس فرمائید.

 

 

02138467000 داخلی 203

خانم شاهی

0901-8736743