به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

نصب و راه اندازی ماشین آلات دسته دوم و آکبند

نصب و راه اندازی ماشین آلات دسته دوم و آکبند

 

 

تهیه و خرید ماشین آلات از هر نوع چه در حالت cnc  و چه منوال امری بسیار مهم است. اینکه چه دستگاهی با چه مشخصاتی مناسب نیاز تولید میباشد پیش تر در مقاله ی راهنمای خرید ( مطالب سایت ) تشریح شده است. اما پس از خرید ماشین ابزار و انتقال آن به محل تولید توجه به چه نکاتی ضروری است ؟

آماده سازی و در اصطلاح ست آپ ماشین بخشی بسیار مهم در استفاده درست و منطقی از دستگاه میباشد. توجه به طریقه ی نصب صحیح و در صورت نیاز عیب یابی در مرتفع ساختن ایراد ها و ارور های احتمالی در بدو بکارگیری ، جای بسی تامل دارد.

 

آبتم های راه اندازی یک دستگاه CNC چیست ؟

1-      توجه به میزان برق مصرفی دستگاه ، اینکه چه میزان برق مصرفی و یا آمپر مورد استفاده میباشد ، از اولین موارد لازم در راه اندازی یک کارگاه تولیدی است.

2-      فضای اشغالی و محیط پیرامون در گیر آن .

3-      کابل ها و اتصالات و انتخاب صحیح آنها موجبات پیشگیری از خطرات و خرابی های احتمالی و در نهایت عملکرد بهینه دستگاه را سبب میگردد.

4-      ارزیابی محل جانمایی دستگاه ( space layout ) ، از این جهت که بر اساس ابعاد و نوع دستگاه آیا نیاز به کف سازی و فونداسیون در محل دستگاه هست و یا خیر !

5-      نیاز به تست اجزای حرکتی قبل از تولید همانند ، اسپیندل ، تعامد محور ها ، همراستایی محور ها ، بال اسکرو ها و Align کردن آنها ، خرابی های یاتاقان و چک کردن انبار ابزار ، چراکه پس از جا به جایی امکان خرابی و یا عدم کارکرد درست دستگاه در بخش های فوق ذکر میباشد.

6-      تراز کردن دستگاه از جمله نکات ساده اما بسیار مهم است ، عدم تراز کردن دستگاه در موقعیت مناسب به هر نحو موجب کاهش دقت و کارکرد مناسب دستگاه می شود.

7-      انتخاب روغن های مناسب و مایع خنک کننده ( آب صابون ) با غلظت مناسب که موجبات پیشگیری از زنگ زدی و خرابی اجزاء دستگاه را سبب میشود . همچنین چک کردن و اصلاح زمان های روغن کاری در بخش رله (relay ladder ) در بازه های مشخص زمانی  و ...

8-      ارزیابی محل کارگاه از این منظر که نوسانات برقی و میزان و دفعات برق رفتن به چه شکل اتفاق میافتد ، و ضرورت نیاز به تجهیزاتی اعم از چاه ارت (earthcable) و دستگاه استابلایز جهت جلوگیری از هرگونه خرابی های ناشی از افت ولتاژ و اسپایک های ناگهانی .

9-      تهیه ی سیستم مراقبت باد و ارزیابی فشار پنوماتیک لازمه برای تجهیزاتی از جمله انبار ابزار ، تفنگ باد (air gun) ، سیستم آکومولاتور ، بخش Clamp & unclamp  ابزار و ...

10-  چک کردن و تست تک به تک اجزای حرکتی همچون اسپیندل ، لینیر ها و بال اسکرو و ساعت کردن آن ، تست تعامد محور و انبار ابزار و گرفتن نقطه صفر دستگاه ( reference point ) و ... . 

11-  بکاپ (back-up) گرفتن از بخش PLC و اطلاعات دستگاه در مواردی که نیاز به خدمات نرم افزاری و پشتیبانی بعدی  میباشد.

12-  چک کردن آمپلیفایر ها و باطری درایو و زمان اتمام باطری مصرفی آن.

13-  راه اندازی سفاله کش ، بخش آب صابون و در صورت وجود راه اندازی آپشن هایی از قبیل oil skimmer ، بخش auto power off  دستگاه و در صورت عدم موجودیت این موارد، نصب و تجهیز آنها بر روی دستگاه .

 

 

 

 

بسیاری موارد دیگر در این بخش وجود دارد که به اهم آن در بالا اشاره گردید، بنابراین استفاده از یک تیم مجرب و مشرف به این نوع خدمات کلاسه شده برای یک صنعتگر و تولید کننده در درجه ی اول قرار دارد.

 

تیم فنی خاوران صنعت پاسارگاد در این زمینه آماده ارائه خدمات پشتیبانی می باشد.

 

جهت اطلاع بیشتر از خدمات با بخش فنی شرکت خاوران صنعت پاسارگاد تماس فرمائید.

02138467000 داخلی 203

خانم شاهی

0901-8736743