به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

تعمیر و تعویض ساچمه بال اسکرو

تعمیر و تعویض ساچمه بال اسکرو

 

بال اسکرو ها در ماشین ابزار از جمله مهمترین بخش ها و اجزای دستگاه های CNC بشمار می آیند ، کار کرد درست این اجزاء در رسیدن به دقت های مناسب ماشینکاری از اهمیت زیادی برخودار است. به دلیل همین نقش بسزا و کارکرد زیاد این قطعات ، رسیدگی و تعویض به موقع آنها در سلامت و طول عمر قطعات دیگر نیز تاثیر گذار است.

چرا بال اسکرو خراب میشود ؟

دلایل بسیاری برای خرابی این نوع قطعات میتوان برشمرد ، مواردی همچون تصادف در نتیجه خطای اپراتوری و نوسانات برقی که عملکرد الکرترونیک دستگاه را منجر میگردد ، طراحی ضعیف ، تحمل وزن وفشار بیش از توان اسمی ، عدم بستن صحیح قطعات و عدم همراستایی ، شرایط محیطی همانند وجود گرد و غبار ، دمای بیش از حد و نفوذ بیش از حد مجاز آلاینده ها و مایع های خنک کننده و تماس با بال اسکرو و اجزائ متصله ، مراقبت و نگهداری ضعیف .

علائم خرابی بال اسکرو چیست ؟

علائمی همچون ایجاد گرمای بیش از حد ، حرکت سخت و نا مناسب با ایجاد صدای غیر متعارف نشانه عدم روغنکاری بهینه ، عدم هم راستایی و هم محوری بال اسکرو میباشد و نشان دهنده آسیب به بال اسکرو و یا اجزای دیگر است. اگر بال اسکرو تحت فشار و یا لرزش زیادی است نشان از این دارد که شفت بال اسکرو و یا یاتاقان ها از حالت Align خود خارج شده اند. صدایی مانند "کلیک" ، نشانه تخریب مهره و بخش داخلی آن است. اگر بال اسکرو موقیعیت یابی دقیق را منجر نمی شود ، این بدان معنی است که بال اسکرو و یا ساچمه ها تخریب و یا نشانه وجود آلودگی و یا نفوذ آلاینده در داخل یاتاقان است. در بخش کنترل فشار Preload افزایش دیده می شود و نشانه آن است که مکانیزم حرکتی با سختی انجام میگردد و عملیات چرخش بال اسکرو و ساچمه ها به درستی شکل نمیگیرد.

آیا در صورت مشاهده خرابی باید بال اسکرو تعویض گردد ؟

تعویض کل مجموعه بال اسکرو به عنوان یک گزینه ، مطرح میگردد اما راه کم هزینه تر استفاده از یک کارشناس مجرب میباشد . تا با بررسی موردی و حل آن بتوان از هزینه های بیشتر جلوگیری کرد. به طور معمول در بسیاری از موارد تا 70 درصد کم هزینه تر خواهد بود.

انتخاب تکنسین و یا کارشناس مجرب :

شناخت شرکت ها و یا اشخاص باید از طریق تجربه باشد یعنی بدین ترتیب که شما به خدمات و یا مهارت شخص و یا شرکت خدمات دهنده بارها به صورت تجربی برخورد داشته باشید و یا به استناد دوستان و یا همکاران اقدام به واگذاری خدمت کنید. در غیر اینصورت باید تعویض و یا تعمیر این قطعات توسط یک شرکت و یا یک مجموعه ی خدماتی معتبر انجام گردد تا هم در زمان و هم در کیفیت خدمات ، مطمئن شد. شرکت های خدماتی به واسطه حفظ برند و تعهدات شرکتی معمولا به صورت دقیق تر و متعهد تری نسبت به اشخاص عمل میکنند.

 

 

 

واحد فنی شرکت خاوران صنعت پاسارگاد در بخش خدماتی فعالیت دارد.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و شرح خدمات و هزینه با شماره های ذیل تماس فرمایید :

 

021-38467000 داخلی 203

خانم شاهی  

0901-8736743