به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

دستگاه تراش سوئیس تایپ Swiss type برند تورنوس Tornos سری DT

دستگاه تراش سوئیس تایپ (Swiss type) برند تورنوس (Tornos سری DT

 

دستگاه های سوئیس تایپ به عناوین مختلف شناخته می شوند از جمله sliding head machine , swiss type, screw machine ,  در بازار ایران به این دستگاه ها دستگاه های طول تراش و یا سوئیس تایپ نیز می گویند.

این سری از دستگاه ها بر پایه ماشین های تراش ساخته و ارتقاء یافته اند و به نقاط و قابلیت های بیشتر ماشینکاری رسیده اند.

نکته ی کلیدی در ماشین های سوئیس تایپ رسیدن به دقت و کیفیت ماشینکاری بالاتر در حجم انبوه است. بدین ترتیب میتوان در سایکل ماشینکاری قطعات را در زمان کوتاه تر و با کیفیت بالاتر تولید نمود که لازمه توسعه هر کارگاه و واحد تولیدی است.

شرکت تورنوس Tornos سوئیس در زمینه تولید محصولات سویس تایپ ، پیشتاز و اولین و محترع این نوع ماشین آلات است. ( در بخش مقاله سایت به معرفی سوئیس تایپ و کاربرد آن پرداخته شده است )

این برند محصولاتی در رده ها و ظرفیت های مختلفی را عرضه مینماید. و البته نوع و نحوه انتخاب دستگاه بر اساس استراتژی ، حجم تولید و اپلیکیشن خاص قطعات صورت می پذیرد.

سری محصولات شامل CT , DT , GT , EvoDeco, Multiswiss, Nano series میباشد.

در این بخش به معرفی سری DT می پردازیم.

سری DT به منظور تولید قطعات با طول تیپیکال و کوچک طراحی شده است. قطعاتی با قطر 25.4 تا 13 میلی متر . به لطف دستیابی به تکنولوژی پنح محور حرکتی ، سری DT را یک محصول بی رقیب در تولید قطعات مختلف ساخته است.

5 محور حرکتی (kinematic) دو محور C .

سری DT13 دارای 21 ابزار است که شامل 7 ابزار live tools میباشد. و ماشینکاری قطعاتی تا قطر 13 میلی متر را میسر مینماید.

سری DT26 دارای 22 ابزار است که شامل 8 ابزار live tools میباشد. و ماشینکاری قطعاتی تا قطر 25.4 میلی متر را میسر مینماید.

 

 

با استفاده از سری DT میتوان قابلیت insert cooling برای روان کاری و روغن کاری قطعات خاص و پر تیراژ با توان پمپ 20-bar را ممکن ساخت. به لطف بهره گیری از دو سیستم مستقل ماشینکاری با یک توان در main spindle  و counter spindle و ایجاد توازن در تولید و دقت  ماشینکاری ، تمامی زوایا و بخش های قطعه با یک کیفیت قابل اجراست. انعطاف پذیری و ظرفیت بالای تولید در این سری امکان تولید قطعات با پیچیدگی های خاص را امکان پذیر نموده است.

دستیابی آسان به ابزار ها برای اپراتور در جهت تعویض و آرایش آنها به واسطه چیدمان فوق العاده در طراحی ، تطبیق پذیری دستگاه را دو چندان ساخته است.

تجهیز 4 ابزار live tools در عملیات ماشینکاری فرعی ( counter operation ) .

امکان ماشینکاری بدون گاید بوش rotating guide-bush برای جلوگیری از هدر رفت قطعه کار تا طول 29 میلی متر در سری DT13 و 45 میلی متر در سری DT26 فراهم میباشد. که کل فرایند باز کردن rotary guide-bush در زمانی کمتر از 15 دقیقه صورت میپذیرد و این مطلب در نوع خود بی نظیر است. در بین گزینه های تولید کننده ،  هیچ دستگاه دیگری نیست که به واسطه نوع طراحی و تسهیل این فرایند به چنین زمانی در convert  کردن اسپیندل از with guide-bush  به non guide-bush دست یابد.

بهره گیری اسپیندل از نوع HF که به اسپیندل های high-frequency spindle نیز نامیده میشوند ، امکان چرخش تا 60.000 دور در دقیقه را فراهم مینمایند. این امر موجب میگردد تا عملیات های دریل کاری و فرزکاری در اسپیندل اصلی و فرعی به شدت ارتقاء یافته و صافی سطح بی نظیری را سبب گردد.

بسیاری دیگر از قطعات و تجهیزات مانند بار فیدر، سفاله کش ، جداکننده تراشه از روغن و ابزار (oil-mist extractor )  نیز قابل نصب و تجهیز بر روی این نوع ماشین ها میباشند.

اسپیندل های دستگاه های تورنوس Tornos همگی از سیستم روغن کاری-خنک کاری داخلی (oil-cooled) برخوردار است که زمان مولد (run-time) ماشینکاری را افزایش و اثرات ناشی از thermal deformation را در سایکل های تولید سه شیفت به شدت کاهش می دهد. به لطف استفاده از این تکنولوژی دقت افزایش یافته و میتوان در مقیاس مشابه از رقبا پیشی گرفت.

گاید بوش ها به صورت direct drive به اسپیندل کوپل شده اند که این امر منجر به افزایش سرعت و دقت می شود (15.000 دور در سری DT13 و 10.000 دور در سری DT26) . صافی سطح ( surface finish ) و تولید حداکثری از مزایای این تکنولوژی است.  اسپیندل و گاید بوش ها به وسیله بیرینگ های سرامیکی رولر تایپ (ceramic roller bearings ) مجهز شده اند تا در دور های بالا به لطف جرم کمتر و کنترل دما و اصطکاک به بهره وری و کارائی بیشتر رسید. ( در مقاله اسپیندل های HF به این مطلب پرداخت شده است )

توازن در توان اسپیندل های اصلی و فرعی ، نگرانی های ناشی از انجام عملیات های ماشینکاری ضعیف  و یا ناکارامد در فرایند back operation را از بین میبرد.

 

 

هر مقدار از سفاله و تراشه در هر زمان به راحتی قابل تخلیه از محیط دستگاه خواهد بود.

حرکت سریع محور ها 35 متر بر دقیقه میباشد. در سری DT26 با اینکه مکانیزم حرکتی بسیار متفاوت از سری DT13 است ولی رسیدن به سرعت های بالا در قلب طراحی این محصول قرار گرفته است. صلبیت ، استحکام و تخلیه تراشه از دستگاه از ویژگی های مهم طراحی در این قطر ( DT26 ) میباشد.

سیستم نرم افزاری و هوشمند در اتصال تمامی اجزا دستگاه همانند visual checks در دستگاه های سوئیس تایپ برند Tornos بکار رفته ، تا هر کمبود و ایرادی ، حتی در میزان سطح روان کننده ها نیز کنترل گردد.

به واسطه ی قابلیت انعطاف پذیری ، تطبیق پذیری و چیدمان ابزار و آرایش ویژه ی آنها ، میتوان برای ماشینکاری قطعات مختلف و رویارویی با هر نوع چالشی آماده بود.

 

 

 

بلوک ابزار ها در دو سری DT به صورت ماژولار ( modular position ) طراحی شده اند تا ابزار ها و بلوک های مختلف دیگر بر روی محور های مختلف قابل نصب باشند. به عنوان مثال در  Swiss DT13/DT26 میتوان ماژولی را بر روی اسپیندل اصلی قرار داد  تا هم عملیات فرز کاری و هم عملیات رزوه زنی (thread-whirling) و هم device فرزکاری چند وجهی polygon را نصب کرد. امکان نصب بسیاری از این موارد وجود دارند مانند gear hobbing که برای دنده زنی بکار میرود . همچنین این امکان برای ماشنکاری در back operation نیز میسر است.

 

 

 

 

 

 

نرم افزار هوشمند TISIS که ساخت و پرداخته شرکت تورنوس Tornos است امکان برنامه نویسی مناسب و ارتباط بیشتر اپراتور با دستگاه سوئیس تایپ را فراهم مینماید.

تجربه ای متفاوت با برنامه ریزی هوشمند .

 

 

 

 

مشخصات دستگاه :

 

 

به منظور دریافت اطلاعات بیشتر دستگاه بر روی لینک زیر کلیک کنید:

 

http://ksp-group.ir/product/id/32/%D8%B3%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%BE--%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4-swiss-type--%D8%B3%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%BE%DB%8C%DA%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%88%D9%BE%D8%AF%DB%8C--TORNOS-Swiss-DT

 

جهت اطلاعات فروش با واحد فروش شرکت خاوران صنعت پاسارگاد تماس فرمائید.

 

مطالب فوق در بخش فروش خاوران صنعت پاسارگاد تهیه و تنظیم گردیده است.

استفاده از مطالب فوق با ذکر نام بلامانع است.