به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

قیمت فرز cnc


قیمت فرز cnc

 


از جمله موارد بسیار مهم در خصوص خرید یک فرز سی ان سی قیمت آن است همانطور که در مقاله ی راهنمای خرید سی ان سی اعلام کردیم ، شرط اول برای یک انتخاب درست تحلیل و برآورد منطقی بودجه برای خرید یک فرز و یا تراش سی ان سی میباشد. .
حال بر اساس الویت فوق به تفکیک و نوع انتخاب فرز سی ان سی مناسب می پردازیم.

 


برای راه اندازی یک واحد قالبسازی نیاز به تجهیزاتی از قبیل :


دریل رادیال بازو 80 ، دریل ستونی ، تراش سه میل ، تراش انیورسال سنتر 50 طول یک متر و یک دستگاه فرز سی ان سی ترجیحا طول 1000 میلی متر نیاز است ، البته در جهت تکمیل می توان ماشین آلاتی از قبیل اسپارک و یا وایرکات را نیز به این مجموعه اضافه نمود که متعاقبا به میزان و توان سرمایه گذاری مربوط است.
بر آورد قیمت حدودی بر اساس ماشین آلات آکبند 700 الی 800 میلیون تومان میباشد. البته این عدد را به عنوان یک متغیر بر اساس دلار در نظر بگیرید ، طبیعی است با تغییرات نرخ ارز قیمت ها نیز اثر پذیرخواهند بود ، خواه کالا داخلی باشد یا وارداتی.

 


  

 

برای تهیه همین تجهیزات اما از نوع دسته دوم مبلغی در حدود 500 الی 600 میلیون تومان باید در نظر گرفته شود. البته همانند انتخاب ماشین آلات آکبند می توان به مبالغ بیشتر و یا کمتر رسید ، اما نرخ خرید دستگاه های معقول بر این اساس است. بدین ترتیب با کلیت و میزان سرمایه گذاری برای یک واحد کوچک قالبسازی ، آشنا شدیم . لذا میتوان مبالغ فوق را برای اپلیکیشن های مختلف کاری بسط داد و به اعداد تقریبا منطقی رسید.
با اشاره به مقاله راهنمای "خرید فرز cnc قالبسازی" T  میتوان اعلام کرد که بسته به میزان انتظار و مصرف شما از دستگاه مبلغ و میزان قیمت دستگاه قابل تغییر خواهد بود. این بدان معناست که با افزایش انتظار حتما باید از دستگاه های بروز تر ، با قابلیت های ماشینکاری بیشتر و دارای خدمات پس از فروش معتبر تر استفاده نمود.


حال سطح انتظار به چه نحوی ارزیابی میگردد :


1-بهره وری در بازه های زمانی 8 الی 12 ساعته روزانه در یک پریود یک ساله - رسیدن به دقت های 0.01 یا 0.02 میلی متر- نیاز به خدمات کم فنی
2- بهره وری در بازه های زمانی بین 8 الی 18 ساعته روزانه در یک پریود یک ساله - رسیدن به دقت های 0.01 یا 0.02 میلی متر ، نیاز به خدمات کم فنی
3- بهره وری در بازه های زمانی 8 الی 24 ساعته روزانه در یک پریود یک ساله - رسیدن به دفت های 0.01 یا 0.02 میلی متر - نیاز به خدمات کم فنی و افزایش زمان مولد ماشینکاری


سطح انتظار خود را در سه دسته بندی فوق لحاظ کنید. ( مبنا در انتخاب فرز با سایز طولی 1000 میلی متر با عرض حدود 500 میباشد)
اگر سطح یک را انتخاب کردید میتوانید بر اساس بودجه خود فرز های سی ان سی در رنج قیمتی 250 الی 400 م را انتخاب کنید. که مدل های 2000 تا 2006 از نمونه های چینی ، تایوانی و یا ژاپنی میباشند.


توجه : دستگاه های با مبلغ کمتر پیشنهاد نمیگردد و قابل استفاده نیستند به پیوست در خصوص دستگاه های مستهلک توضیح داده می شود.
اگر سطح دو را انتخاب کردید میتوانید بر اساس بودجه خود فرز های cnc در رنج قیمتی 350 الی 500 میلیون تومان را انتخاب کنید. که مدل های 2005 تا 2010 از نمونه های چینی و تایوانی میباشند. در این سطح میزان خدمات فنی در خواستی متوسط بوده و به هوشمندی و انتخاب درست شما در زمان خرید بستگی دارد که چه دستگاهی با چه میزان کار را خرید می کنید.
اگر سطح سه را انتخاب کردید میتوانید بر اساس بودجه دستگاه های چینی و تایوانی آکبند را انتخاب کنید. براین اساس قیمت ها از حدود 700 میلیون تومان به بالا میباشد که مدل های 2018 به بعد خواهkد بود. در سطح سوم با توجه به انتظار حداکثری می بایست دستگاه با شاخصه های خاصی انتخاب شود که :

1- فرز از برند معتبر باشد (محصول دارای فراوانی در بازار میباشد) تا خدمات مرتبط برای افراد و تکنسین های بازار آشنا و با سرعت عمل مناسب انجام پذیرد، در ضمن خرید و فروش دستگاه راحت تر صورت می پذیرد.

2- قطعات مورد نیاز از سوی شرکت معتبر فروشنده تامین گردد.

3- دوام و طول عمردستگاه بر اساس فراوانی محصول در سالهای گذشته ارزیابی گردد. استفاده از برند های ناشناخته ریسک بزرگی در خرید کالاهای سرمایه ای همانند فرز cnc محسوب می شود.

4- شرکت فروشنده دارای واحد خدمات منظم و بروز جهت ارائه به مشتری باشد . خرید از منابعی که واحد خدمات مرکزی ندارند و به صورت برون سپاری فعالیت می نمایند جز در برداشتن مشکلات فراوان خصوصا در این ابعاد قیمتی ، منفعت دیگری ندارد و  جایز نیست.


توجه : با اشاره به مقاله ی راهنمای خرید سی ان سی اعلام میگردد ، در حوزه سی ان سی ترجیحا از هیچ منبعی به صورت سفارشی خرید نکنید مگر شناخت کامل از فروشنده داشته باشید که ریسک این نوع سرمایه گذاری بسیار بالا است. واردات در زمینه ماشین ابزار با مشکلات فراوانی روبروست که هم شامل زمان زیاد برای واردات و هم هزینه های مختلف با وجود تحریم ها میباشد. افرادی در این زمینه برای جلب نظر و تحریک مشتری دستگاه هایی را با قیمت کم و زمان تحویل کوتاه پیشنهاد میکنند که در برخی اوقات موجبات فریب صنعتگران را سبب می شوند. ترجیحا کالا و یا ماشین آلات در خواستی را از نزدیک بازدید و پس از اقناع کامل در خصوص قابلیت های مورد نیاز ، اقدام به تسوه حساب با فروشنده نمائید.
بدین ترتیب بدیهی است انتخاب دستگاه های بروز مانند آکبند و یا بروز توانمندی شما را در ارائه خدمات ماشینکاری و یا افزایش زمان مولد دستگاه یاری مینماید اما به هر ترتیب با توجه به بودجه های مختلف میتوان از راهکار های دیگری در این زمینه استفاده نمود. 

خاطر نشان میگردد ، در بازار ایران بعضا دیده شده است که برخی شرکت های بازرگانی ادعای تولید فرز cnc و یا ماشین سنتر عمودی دارند ولی بی شک اینطور نیست ، البته این بدان معنا نیست که توانایی تولید وجود ندارد بلکه توجیه اقتصادی در تولیدات ماشین ابزار در صنعت کنونی نیست ، تولید و ساخت ماشین ابزار خاصه یعنی ارتباط و تعامل با دنیا ، تهیه و تامین تجهیزات و mechanical component مناسب ، تجهیز و آپدیت نرم افزار ها و کنترل های عددی بروز دنیا که توام با سخت افزار می توان به بهره وری درست رسید که در این راستا فرایند تولید باید مستمر و پایدار باشد تا ضمن ارتقای کیفیت منجر به کاهش قیمت های تمام شده و در نتیجه قابلیت رقابتی شدن داشته باشد ، این در حالی است که تمامی این موارد به ویژه نرم افزار و کنترل های عددی جزء لیست تحریمی هستند و امکان تامین ندارند. همانطور که میدانید کنترل هایی همچون GSK و HUST  اگر چه در بازار ایران استفاده می شوند ولی هیچگاه جایگزین مناسبی برای برند هایی مانند فانوک و زیمنس ، میتسوبیشی و هایدن هاین نیستند. با رجوع به مقاله ی راهنمای خرید ماشین ابزار به خوبی متوجه اهمیت استفاده از کنترل های عددی با کیفیت ،خواهید شد. !

بکارگیری از نام و عنوان تولید کننده توسط این افراد تنها به منظور استفاده ابزاری برای کسب منافع تجاری است. اگر احیانا بازدیدی از شرکتی که ادعای تولید دارد انجام داده باشید ، تنها مونتاژ کاور و کنترل در آن محل انجام می شود که با فعل تولید بسیار فاصله دارد. پس ، هوشیار باشید و فریب نخورید!!. بر اساس معقولات بی اندیشید و تصمیم بگیرید!!

در خصوص انتخاب درست و خرید مناسب بر روی لینک زیر کلیک نمائید: 

http://ksp-group.ir/post/id/33/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%86-%D8%B3%DB%8C-cnc-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D9%88-%DB%8C%D8%A7-%D9%86%D9%88-!!-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-


دستگاه های مستهلک :
همانطور که در بالا نیز اشاره شد برخی از ماشین آلات فرسوده و یا مستهلک میباشند که خرید و بکارگیری آنها چیزی جز دغدغه ی فکری و چالش های روزمره عاری از فایده  ، نفع دیگری ندارد. در بحث فرز سی ان سی مدل های کمتر از سال 2000 نیز بدین گونه اند ، ماشین هایی که عمر آنها ، بیش از 20 سال گذشته جایی برای بکارگیری در روند تولید ندارند ، کنترل های قدیمی ، کمبود قطعات یدکی ، قطعات مکانیکی فرسوده  و در نهایت عدم  تمایل کارفرما جهت سفارش تولید. در این میان هستند صنعتگرانی که به دلیل عدم توانایی در خرید کالاهای بروز تر چاره ای جز خرید چنین ماشین آلاتی ندارند. بدین ترتیب نتیجه ای جز شکست نیست ، اگرچه عده ای بسیار کم با هوشمندی خود را به رده های بالاتر میکشند اما قاطبه ی آنها ناچار با کاهش مبلغ دستمزد سعی در ادامه مسیر دارند که راهی به جز شکست در پیش نیست، از یک رو با هزینه های روز افزون و تورم دست و پنجه نرم می کنند و از سوی دیگر رقبا با دستگاه های بروز تر به آسانی در رقابت و کاهش قیمت های تمام شده موفق تر خواهند بود.

 

 


 

 

مقاله فوق در واحد فروش خاوران صنعت پاسارگاد تهیه و تنظیم گردیده است. 

استفاده از مقاله ی فوق با ذکر نام بلامانع می باشد.