به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

مینی تراش چیست - تراش رومیزی - راهنمای خرید آن

 مینی تراش چیست - راهنمای خرید آن 

به منظور ماشینکاری قطعات و انتخاب دستگاه مناسب باید در ابتدا به ساختار حرکتی قطعه و یا ابزار بنگریم. تحلیل اینکه برای ماشینکاری آن قطعه ی خاص نیاز به چرخش ابزار است و یا چرخش قطعه.

برای انتخاب تراش قطعاتی را درنظر بگیرید که دوران دارند یعنی قطعه باید حول محور خود به چرخش در آید و ابزار به صورت عمودی بر آن محور مماس شود. تراش های دستی معمولا دارای دو محور X عرضی و محور Z طولی میباشند. میزان حرکت این دو محور به ابعاد قطعه ، بستگی دارد . در زمان خرید دستگاه به قطر قطعه ای که در صدد ماشینکاری آن هستید توجه کنید. ، دقت کنید که ابزار در جهت محور X تا چه قطری بر روی قطعه نیاز به حرکت دارد. در بسیاری از مواقع خریداران دستگاه تراش ، قطر کارگیر swing over bed را با قطر ماشینکاری turning diameter اشتباه میگیرند که این دو با یکدیگر متفاوت است. ( در مقاله ی راهنمای خرید تراش به این مطلب پرداخته شده است ).

دستگاه های تراش منوال ( دستی ) در سایز ها و قطر های مختلفی ساخته می شوند و بسته به نوع نیاز صنعتگر قابل ارائه میباشند. در قطعات کوچک که قطر هایی در حدود 50 میلی متر تا 250 میلی متر دارند باید از دستگاه های تراش رومیزی و یا در اصطلاح مینی تراش استفاده کرد. این نوع دستگاه های مینی تراش برای تولید قطعاتی با سختی کم هستند از قبیل ، تفلون ، پلاستیک ، آلومینیوم ، طلا ، مس و بسیاری دیگر چرا که ساختار گیربکس و نوع اسپیندل بر مبنای ماشینکاری قطعات سبک طراحی شده است.

 

 بنابراین انتخاب متریال و تیراژ تولید از عوامل مهم در انتخاب دستگاه میباشد. دستگاه های مینی تراش در برخی مواقع شامل ست فرز کاری نیز میباشند یعنی به ترتیبی که یک کلگی فرز نیز به صورت عمودی بر روی بدنه نصب شده است و این قابلیت فرزکاری را نیز فراهم می آورد .

 این دستگاه ها مانند دستگاه های بزرگتر باید شامل لینت (لونت) ثابت و متحرک ، بوش گلویی و مرغک باشند. به صورت سفارشی شرکت واردکننده میتواند گزینه ای مانند سنگ را نیز که به جای رنده بند نصب می شود ، تجهیز و خریداری کند و به همراه دستگاه به مشتری ارائه نماید.

 

 

دستگاه های مینی تراش با قطر 180 میلی متر گیربکس هایی از نوع اینورتر و یا دیمری هستند در نوع دیمری تغییرات ولتاژ سرعت را تغییر میدهد و به صورت تغذیه برق شهری و یا 220 ولت میباشند در موارد بزرگتر به دلیل گشتاور بیشتر و مکانیزم موتور مانند قطر های 250 میلی متر از برق سه فاز استفاده میکنند. البته بر اساس فرکانس این نوع دستگاه ها از طریق تعویض موتور و یا نصب اینورتر نیز میتوانند به برق تک فاز تبدیل شوند . در موارد کوچک یعنی قطر های 180 میلی متر معمولا دنده های گیربکس از جنس پلاستیک طراحی شده است. که این جای نگرانی نیست و طراحی این نوع دستگاه ها بر این مبنا است اگر دستگاهی با توان بالاتر مد نظر دارید باید به گزینه های سنگین تر رجوع کنید و این مورد نقص محسوب نمی شود. !

دستگاه های مینی تراش در ایران در سایز های مختلفی هستند و به دلیل قیمت تمام شده پائین بسیاری از تامین کنندگان ابزار و ماشین ابزار اقدام به واردات این کالا نموده اند. به همین دلیل در زمان جستجوی این محصول با فراوانی زیادی روبروی میشوید که احیانا موجب سر در گمی شما خواهد شد. راه درست انتخاب فروشنده و دستگاه به این روش است که :

1-      بر اساس نیاز خود و معیار های ذکر شده فارق از هر برند و فروشنده ای دستگاه خود را انتخاب کنید یعنی به هر منبعی از فروش که می شناسید سر بزنید و دستگاه مورد نظر خود را ارزیابی کنید.

2-       سپس بین گزینه های تامین کننده ی دستگاه منبع اصلی و نه واسطه ، را بیابید تا هم به قیمت های بهتر و رقابتی تر دست پیدا کنید و هم با تنوع بیشتری در محصولات مشابه روبرو شوید.

3-      در بین گزینه های تامین کننده آن دسته از فروشندگانی را به عنوان الویت خرید در نظر بگیرید که اولا کالای با کیفیت بیشتر را ارائه می دهد و دوما اینکه شغل اصلی آن فروشگاه و یا شرکت ، ماشین ابزار باشد. دلیل مطلب آخر این است که چه بسیارند دلالان و تامین کنندگان ابزار که به دلیل ناآگاهی و بهره بردن مالی از قشر صنعتگر اقدام به واردات غیر منطقی بر اساس مشخصات بصری دستگاه میکنند و همین امر موجبات زیان صنعتگر را فراهم می سازد.

شرکت خاوران صنعت پاسارگاد  از دیرباز در راستای فعالیت واردات ماشین ابزار خود در جهت تامین نیاز مصرف کنندگان ، همواره بخشی از سهم واردات خود را به دستگاه های تراش مینی اختصاص داده است. و در اکثر مواقع این نوع دستگاه ها را به صورت عمده فروشی در اختیار فروشندگان کوچک تر قرار داده است . از این روی شرکت خاوران صنعت پاسارگاد اعلام می دارد در جهت توسعه همکاری های بیشتر با همکاران و ایجاد زمینه ای برای تعامل بیشتر با نرخ های پایین به مصرف کننده ، آماده ارائه شرایط فروش ویژه میباشد.

 

جهت مطالعه اطلاعات دستگاه بر روی لینک زیر کلیک فرمائید : 

 

http://ksp-group.ir/products/brand/10/cat/4/%D8%AE%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D8%AF-KSPgroup

 

تماس با واحد فروش :

021-38467000 داخلی 120

 

 

مقاله فوق در واحد فروش خاوران صنعت پاسارگاد تهیه و تنظیم گردیده است. 

استفاده از مقاله فوق با ذکر نام بلامانع میباشد.