به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

راهنمای خرید دریل رادیال و دریل ستونی

راهنمای خرید دریل رادیال و یا ستونی

 

 

 

دریل ها در نوع های مختلف ساخته و برای مصارف گوناگون بکار میروند. این نوع محصولات به منظور عملیات سوراخکاری استفاده میگردند. دریل ها می توانند به شکل ستونی vertical drilling machine  و یا به صورت رادیال (شعاعی) radial drilling machine ساخته شوند. از انواع ستونی در کارهایی میتوان استفاده نمود که قطعات دارای دقت بیشتری نسبت به کار بر روی دستگاه های دریل رادیال هستند چرا که ستون بر روی یک بیس چدنی صلب قرار گرفته و تنها اسپیندل حرکت مینماید. در موارد رادیال میتوان در اپلیکیشن هایی استفاده کرد که انعطاف پذیری بیشتری مد نظر است به عنوان مثال به دلیل قابلیت ذاتی دریل های رادیال بازو حول ستون خود می چرخد و در مقاطع و شعاع های مختلف قابلیت دریل کاری را ممکن میکند از این رو میتوان قطعات بزرگتر و با پیچیدگی بیشتر را ماشینکاری نمود.

پس از ارزیابی نوع کار میتوان در جهت انتخاب محصول گام برداشت :

  1. برای انتخاب یک دریل ستونی به موارد زیر دقت کنید :

 

1-      حداکثر قطر سوراخکاری

2-      نیاز به قلاویز کاری

3-      جنس قطعه

4-      میزان ضخامت سوراخکاری

5-      وزن قطعه

موارد فوق به شما کمک مینماید تا با تحلیل درست از گزینه های تسمه ای و یا گیربکسی دستگاهی مناسب برای کار خود انتخاب نمایید.  برشمردن اینکه آن دریل ستونی دسته دوم و یا نو باشد به ایده و هدف ، سرمایه ، و نظر شما در میزان سرمایه گذاری برای خرید مربوط است. اینکه ماشینی دسته دوم متواند نیاز های شما را بر طرف نماید یا خیر به تحلیل دیگری نیازمند است.

 

  1. برای انتخاب دریل رادیال به موارد زیر دقت کنید :

 

  1. حداکثر قطر سوراخکاری
  2. جنس قطعه
  3. میزان ضخامت سوراخکاری
  4. مقدار انعطاف پذیری لازم برای چرخش و حرکت کالسکه بر روی بازو

 

تحلیل درست قطعه و یا قطعاتی که در روند تولید دارید برای رسیدن به یک انتخاب صحیح بسیار مهم است. به دلیل گستردگی دریل های رادیال در ابعاد مختلف میتوان با تعیین حداکثر های خود به پیش بروید . دقت بر روی حداکثر قطر سوراخکاری و حداکثر طول بازو ی دریل رادیال از مهمترین نکات در این امر است.

به طور معمول دریل رادیال های بازو 80 و 110 در بازار ایران برای مصارف کارگاهی و قالبسازی مورد مناسبی هستند. اینکه چطور میتوان گزینه ای مناسب در این دو مدل را انتخاب نمود در بخش مقاله رادیال به آن پرداخته شده است. دریل رادیال های با طول بازو بیشتر مانند 160 ، 2 متر و بیشتر از آن در مصارفی همچون صنایع پتروشیمی ،استراکچر ، سازه های فضایی ، سوله سازی ، ماشین سازی ، مبدل های حرارتی و بسیاری دیگر مطلوب هستند .

شایان ذکر است انتخاب درست دریل رادیال منجر به دوام محصول ، کارائی و عملکرد مناسب تر دستگاه و خدمات تعمیراتی کمتر  ، خواهد شد.

نکته ای که همواره خاوران صنعت پاسارگاد  در مشاوره فروش به آن اهتمام دارد  " توجه به جزئیات است ". هرچه توجه به جزئیات در خرید بیشتر صورت پذیرد نتیجه مطلوب تری حاصل میگردد.

در بازار ایران دریل رادیال چین و چک به عنوان بهترین و بروز ترین ماشین رادیال در بخش کیفیت و قیمت متناسب با آن شناخته شده است. البته این استراتژی در خصوص ماشین های قابل ارائه آکبند موجود در بازار ایران میباشد.

 

در فرایند خرید حتما ماشین آلاتی را خرید نمائید " حتی " دسته دوم که فراوانی آن محصول در بازار زیاد باشد . بدین ترتیب در مواردی که تعمیرات مورد نیاز است هم تکنسین های قابل و هم قطعات مرتبط در بازار به وفور خواهد بود.

 

برای آشنایی بیشتر با دریل رادیال بر روی لینک زیر کلیلک فرمایید : 

http://ksp-group.ir/post/id/27/%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D9%84-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%84-%D9%88-%DB%8C%D8%A7-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AA%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%84-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%9F

 

 

مقاله فوق چکیده ای است در خصوص مشاوره بحث خرید ماشین های دریل

 

 

مقاله فوق در واحد فروش خاوران صنعت پاسارگاد تهیه و تنظیم گردیده است.

استفاده از مقاله ی فوق با ذکر نام بلامانع میباشد.