به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

فرز cnc چینی مدل F855 برند Z-MAT

بررسی و معرفی فرز  cnc  چینی سری مدل F855 از برند Z-MAT

 

شرکت Z-MAT به دلیل استراتژی و تفکر تولیدی خاص خود ، به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان ماشین ابزار در چین شناخته میشود. نگاهی به گستردگی تولیدات و محصولات این شرکت ،  بومی سازی مراحل ساخت ، پرداختن به بحث تحقیق و توسعه و در نهایت رسیدن به نیاز مشتری از عوامل پیشرفت سریع این شرکت میباشد.

 

 

 

در ادامه به معرفی ماشین سنتر عمودی می پردازیم که از جمله تولیدات شرکت Z-MAT میباشد.

فرز سنتر عمودی و یا فرزcnc  سری F855 بر اساس ساختار ذاتی و طراحی کلی این ماشین ، دستگاهی است که به منظور بکارگیری در فرایند های قالبسازی و قطعه سازی مناسب میباشد حرف اول F مخفف کلمه ی Fast در این دستگاه است به تشریح در ادامه ی مطالب به ذکر قابلیت ها و توانمندی های آن می پردازیم :

 

 

 

مشخصات دستگاه :

ابعاد میز 955x550 mm و ابعاد حرکتی X/Y/Z  به ترتیب 800/550/550 mm میباشد.  اندازه و تعداد شیار میز و عرض آن به ترتیب 18x5x90 mm است . فاصله ی نوک اسپیندل تا میز 130-680 mm است.حداکثر وزن قابل تحمل بر روی میز 500 کیلوگرم است.  فاصله ی مرکز اسپیندل تا محور Z به میزان 570 mm است . این فاصله با در نظر گرفتن ابعاد حرکتی محور Y نشان دهنده طراحی درست و اصولی با معیار های متعادل میباشد. همانطور که قبلا نیز اشاره شده است ابعاد حرکتی به ویژه در محور Y ، تابعی از ابعاد میز و فاصله ی محوری مرکز اسپیندل تا ستون دستگاه میباشد. عدم رعایت این موارد ، موجبات خرابی های مکرر دستگاه ، شکست غیر معمول و بیش از حد ابزار ، کاهش زمان مولد ماشینکاری و در نهایت عدم رسیدن به بهره وری مناسب دستگاه و صافی سطح قطعه میباشد. اسپیندل دستگاه BT40 و از نوع انتقال نیروی تسمه ای و 8000 rpm میباشد . توان موتور اسپیندل 7.5/11 کیلووات است . توان موتور تمامی محور ها 3 کیلووات در نظر گرفته شده است . این قابلیت در زمان قالبسازی و سیکل خشن تراشی بسیار حائز اهمیت بوده و امکان افزایش بهره وری و کاهش زمان تولید را سبب میگردد.  استاندارد بلبرینگ اسپیندل از گرید P4 است. بال اسکرو ها در این دستگاه برند تایوانی و  از نوع پیشتنیده ی دو مهره (double- nut) میباشند که به واسطه ی آن backlash به شدت کاهش می یابد. قطر بال اسکرو در تمامی محورها 40 mm و در گام 16 mm میباشند. گرید کلاس بال اسکرو ها از نوع C3 میباشند که بهترین انتخاب در ماشین های ابزار هستند. استاندارد بیرینگ در بال اسکرو ها سری 35TC است.

 

 

 لینیر ها از برند تایوانی Hi-win در این فرز cnc از سری رولر تایپ انتخاب شده است تعداد واگن ها 4 تایی بر روی هر محور تعبیه شده است. حرکت سریع هر سه محور 48  متر بر دقیقه است . انبار ابزار و یا تولز چنج از نوع 24 تایی بازویی است ( این مورد در بخش تولید قطعات و سری کاری و یا به تعبیری قطعه سازی مناسب است )  . سفاله کش دستگاه به صورت مارپیچ و دستگاه مجهز به سیستم شستشوی کابین میباشد.

دقت تکرار پذیری 0.006 mm و دقت موقیعیت یابی  0.003 mm  است. وزن تقریبی دستگاه 6 تن میباشد که برای دستگاه با این ابعاد حرکتی بسیار مهم و قابل توجه است ، چرا که این مهم رابطه ی مستقیم با ریخته گری و ابعاد saddle و اجزای ساختاری دستگاه دارد. ستون دستگاه در محور عمودی از نوع Y تایپ بوده که میزان فشار را به صورت یکنواخت تقسیم کرده و لرزش های احتمالی را کاهش خواهد داد.

 

 

 

کنترلر دستگاه از سری  ّFanuc Oi-MF plus با قابلیت همزمانی چهار محور است. صفحه ی نمایش کنترل 10.4 اینچی میباشد.

 

 

 

در سری جدید محصولات فانوک پورت RS232 حذف شده است و تنها از طریق شبکه امکان اتصال با کامپیوتر مهیا میباشد.

ابعاد دستگاه  : 2500x2100 mm  است.

 

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و همینطور قیمت محصول با واحد فروش خاوران صنعت پاسارگاد تماس فرمائید :

 021-38467000 داخلی 120

 

 

 جهت دریافت کاتالوگ به لینک زیر مراجعه نمایید : 

 

https://ksp-group.ir/product/id/184/%D9%81%D8%B1%D8%B2-cnc-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C--%D8%B3%D8%B1%DB%8C-F855--%D9%81%D8%A7%D9%86%D9%88%DA%A9--%D9%84%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%B1

 

مطالب فوق در واحد فروش خاوران صنعت پاسارگاد تهیه و تنظیم گردیده است.

 

استفاده از مطالب فوق با ذکر نام منبع بلامانع میباشد.