به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

مزایا و کارکرد های تراش باوجی – چینی دو متری گلویی 105

مزایا و کارکرد های تراش باوجی چینی دو متری گلویی 105

 

دستگاه های تراش ساخت شرکت باوجی از جمله ی دستگاه های تراش قابل اتکا و مقرون به صرفه در بازار صنعتی ایران هستند. البته ذکر این مطلب جایز است که تفسیر مناسب از یک ماشین در کنار قیمت رقابتی و حضور مداوم آن محصول در بازار هدف میسر خواهد بود و برداشت ما برای تحلیل تراش باوجی از همین منظر نشات میگیرد.

 

 

 

در این مقاله به مزایای دستگاه تراش باوجی نسبت به دیگر دستگاه ها می پردازیم .

تراش باوجی سری مدل CS6266Cx2000

این دستگاه در مقایسه با سری دستگاه های دیگر چه از نوع چینی و یا از سری ماشین های ساخت ماشین سازی تبریز از گیربکس توانمند تر و بزرگتری برخوردار است. بدین ترتیب که حجم بیشتری از مایع روغن کاری و خنک کننده در محفظه ی گیربکس قرار گرفته و فرایند تعدیل گرما به خوبی انجام میشود. مکانیزم دنده و آرایش قرار گیری دنده ها در کنار یکدیگر ، تنوع مناسبی از دور های مختلف ماژولار را برای اپراتور فراهم می سازد. اسپیندل دستگاه در این سری قطر 105 میلی متر را دارد که برای عبور شفت و یا قطعات مدور بزرگتر میتوان قطعاتی به قطر 103 میلی متر را از آن عبور داد. از مزایای دیگر این ماشین،  فاصله ی ریل های دستگاه از یکدیگرند ، میزان این فاصله ارتباط نزدیک و مستقیم با ریخته گری و تناسبی ساختاری با دیگر اجزا دارند. چرا که با افزایش فاصله ی ریل ها از یکدگیر بر اساس فرمول ریاضی و استراتژی های ساخت ماشین ابزار همانند برنامه ی finite element برای رسیدن به کیفیت مطلوب می بایست اجزای دستگاه با هم همگن باشند ، از این رو با اضافه کردن عرض ریل ها به افزایش وزن و مکانیزم متفاوتی در ریخته گری خواهیم رسید و این امر موجب افزایش بهای تمام شده ی محصول میگردد. عرض ریل در این دستگاه 390 میلی متر است.

در ادامه همانطور اشاره شد وزن کلی و تقریبی دستگاه در مقایسه با دیگر کالاهای مشابه و همچنین دستگاه های تراش سری TN50 ، بیشتر بوده و موجبات افزایش صلبیت در فرایند های ماشینکاری را سبب میگردد. در مقایسه با ماشین های سری TN50 میتوان سنتر بیشتر ، بزرگتر را به عنوان گزینه ای مناسب برشمرد. در ساخت ماشین های ابزار ، به دلیل لرزش های ایجاد شده در زمان ماشینکاری ، می بایست در بخش ریخته گری ، تنش گیری ، سختکاری قطعات و فرمول های مختلف ساخت در تعدیل گرما و لرزش ، تصمیات و عملکرد های درستی را اتخاذ نمود که در غیر اینصورت زمان مولد دستگاه ، کیفیت ماشینکاری تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. دستگاه تراش باوجی از شروع فعالیت ساخت ، از چدن خاکستری داکتیل به منظور ریخته گری بدنه و قطعات دیگر استفاده میگردد. این قطعات و اجزا به روشی خاص و البته رایج ساخته شده و تنش زدایی و engine میگردند. دنده ها و قطعات متصله ی به هر نوع با روش القایی و یا induction hardening way سختکاری شده و تا در برخی از اجزا تا حدود 52 راکول سختی دارند. همین روش در سختکاری ریل ها نیز بکار می رود. توجه به این امر ، کیفیت و دوام محصول را افزایش  مینماید. در ساخت تراش سری CS دقت گردیده است تا مکانیزم هایی برای سهولت اپراتور و البته افزایش زمان مولد ماشینکاری و در نهایت بهره وری بیشتر میسر گردد. از جمله ی این موارد ، افزوده میل چهارم در بخش زیرین ساپورت (carriage) دستگاه است. این میل پبچ که دارای تعدادی حلقه های محدود کننده هستند در تعامل با میکرو سوئیچ تعبیه شده در زیر ساپورت میتوانند در عملیات های ماشینکاری طولی (longitudinal functions) به کمک اپراتور آمده و با تنظیم محدود کننده ها در محل قرار عملیات ماشینکاری متوقف نمایند. اعمل همین ترفند های ساده و البته کارا ، تفکر شرکت سازنده و توجه به جزئیات را نمایان میکند. از دیگر این موارد میتوان به دنده ی کائوچویی در بخش تعویض دنده های پیشروی و پیچ بری اشاره کرد. تغییر جنس دنده به عنوان یک فیوز و آلترناتیو برای پیشگیری از صدمات بعدی از مواردی قابل ملاحظه است.

 

 

 

در دستگاه های تراش چینی به شکل قالب تمامی اجزا و ملزومات ماشینکاری از جمله سه نظام ، چهار نظام ، صفحه نظام ، لینت ثابت و متحرک ، بوش گلویی ، پمپ آب صابون و چراغ هالوژن در نظر گرفته میگردند.

طراحی کلی در بدنه ، شکل ظاهری ، قرار گیری  لور های گیربکس ، رنگ ظاهری ، تماما از جمله ی گزینه هایی است که ساختار و وجه ی بیرونی یک ماشین ابزار را نمایان تر میکند.

دستگاه تراش باوجی و البته دیگر برند های چینی که بیشتر سابقه ی حضور در بازار ایران را داشته اند ، اکثرا در ابعاد طولی دو متری تامین میگردند. این امر به اختلاف کم قیمتی این مشخصه با موارد کوچکتر دارند ، البته با افزایش بهای تمام شده ی ، افزایش نرخ دلار و بسیاری عوامل دیگر این مسئله را در سال های اخیر پر رنگ تر نموده است.

برند باوجی در خصوص تراش های  انیورسال (یونیورسال) هیچ نمایندگی فعال و خاصی در بازار ایران ندارد و تنها برخی از اشخاص و شرکت ها همانند خاوران صنعت پاسارگاد به صورت عاملیت فروش فعالند. همین استراتژی سبب گردیده است تا قیمت های رقابتی همواره در بازار هدف این شرگت بزرگ صنعتی جاری و ساری باشد. بنابر این در بازار ایران تمامی دستگاه تراش Baoji از یک نوع ساختار و کیفیت برخوردارند و تنها ، کیفیت خدمات ، بهره وری در ارائه محصول ، قیمت رقابتی ، تنوع و مشاوره ی صحیح فروش از مزایای انتخاب ، منابع فروش داخل ایران هستند.

 

شرکت خاوران صنعت پاسارگاد افتخار دارد محصولات تراش سری CS6266Cx2000 برند باوجی ( بااوجی ) را در بازار ایران ارائه نماید.

 

لینک اطلاعات محصول :

 

https://ksp-group.ir/product/id/176/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%A7%D9%88%D8%AC%DB%8C---%D8%A8%D8%A7%D9%88%D8%AC%DB%8C--baoji--%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-CS6266C

 

جهت دریافت اطلاعات فروش با شماره ی ذیل تماس فرمائید :

09122941485

021-38467000 داخلی 120

 

مقاله فوق در واحد فروش خاوران صنعت پاسارگاد تهیه و تنظیم گردیده است .

استفاده از مقاله ی فوق با ذکر نام بلامانع میباشد.