به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

فرز انیورسال و یا منوال خط کش دار

فرز انیورسال و یا منوال 

 

فرز های دستی (یونیورسال) از این نوع قابلیت های قطعه سازی و قالب سازی دارند . شرکت خاوران صنعت پاسارگاد همواره در جهت اقناع نیاز جامعه ی صنعتی توانسته است ماشین هایی را تامین و پشتیبانی نماید که از لحاظ وجاهت کیفیت و خدمات پس از فروش در جایگاه مناسبی قرار دارند.

در گذشته برند هایی همچون ویدا و لونان توسط شرکت خاوران صنعت پاسارگاد به صورت گسترده تامین گردیده است.

 

 

 

معرفی و بررسی فرز انیورسال :

این فرز دارای قابلیت ماشینکاری به صورت عمودی و افقی است . و در هر دو حالت از گیربکس مناسب به منظور عملیات برشی بهره می برد. اگر چه در موارد گیربکسی دور های اسپیندل فراتر از 1500~1600 rpm متجاوز نخواهند بود اما به واسطه ی گشتاور ایجاد شده ، امکان براده برداری مناسب در سایکل های زمانی کوتاه تر فراهم آمده و افت ابزار به موجب کاهش لرزش ها نیز ، کمتر خواهد بود.

مکانیزم حرکت محور ها بر اساس جدول مختصات دکارتی X/Y/Z میباشد و saddle بر روی بستر باکس حرکت مینماید. اما به منظور افزایش صلبیت و استحکام دستگاه در زمان ماشینکاری گاید های حرکتی از نوع جناقی ( دم چلچله ای ) بهره برده اند.

تناسب محاسباتی عرض saddle و بستر دستگاه استقامت میز و تحمل وزن دستگاه را در شرایط پایداری قرار داده است. ابعاد میز عبارتند از 1270x320 mm و ابعاد حرکتی به ترتیب X/Y/Z شامل 750/270/380 mm میباشد. توان موتور اسپیندل محور های عمودی و افقی هر کدام 2.2 کیلووات و توان موتور پیشروی 1.1 کیلووات میباشد. در این میان سختکاری بستر دستگاه از مکانیزم های تنش گیری و سخت کاری القایی بهره برده است تا زمان مولد ماشینکاری و طول عمر دستگاه افزایش یابد. وزن دستگاه در این تیپ 1650 کیلوگرم . فاصله ی مرکز اسپیندل افقی تا سطح میز 380 mm  و فاصله ی مرکز محور اسپیندل عمودی حداقل 120 و حداکثر 500 mm است. فاصله ی مرکز اسپیندل عمودی تا سطح ستون دستگاه حداقل 220 و حداکثر 560 mm میباشد. اسپیندل در این دستگاه به منظور عملیات ماشینکاری از نوع دریل کاری ، قلاویز کاری و فرز کاری قابل حرکت تا حداکثر طول 120 mm میباشد. نوک اسپیندل از نوع استاندارد ISO40 است که توان بیشتر نسبت به نمونه هایی از نوع ابزارگیر مورس Morse دارند. سرعت اسپیندل در این دستگاه بر اساس فرکانس 50 هرتز در محور عمودی 50-2000 دور در دقیقه و در محور افقی 60-1350 دور در دقیقه میباشد. تعداد دور های تغییر سرعت در اسپیندل عمودی 8 و در اسپیندل افقی 12 است. این ماشین فرز نیمه سنگین یونیورسال قابلیت فرزکاری حداکثر تا فرز قطر  25 mm ( end milling dia ) را  دارد . نهایت ظرفیت عملیات دریل کاری بر روی استیل ( فولاد آلیاژی) 10  mm و بر روی چدن 14 mm میباشد.

این دستگاه مجهز به خط کش دیجیتال بر روی سه محور میباشد که ویژگی های ماشینکاری را برای اپراتور ساده تر می نماید . حرکت محور ها در جهات مختلف بر روی نمایشگر نشان داده می شود و این حرکات توسط خط کش های نوری محاسبه میگردند. تمامی قطعات و دنده ها از نوع القایی سختکاری شده اند تا دوام و طول عمر قطعات افزایش یابد.  در این دستگاه علاوه بر حرکت های مستقیم خطی ، میز قابلیت چرخش حول محور Z را نیز دارا است از این رو در فرایند های ماشین کاری به ویژه قالبسازی که نیاز  به انعطاف پذیری بیشتر است ، عملکرد دستگاه افزایش می یابد.

محور عمودی و یا Z دارای حرکت پیشروی سریع ( خرگوشی ) و یا در اصطلاح rapid travel است به انضمام اینکه اسپیندل امکان حرکت تا میزان حداکثر 120  mm را دارا میباشد. وزن مجاز قطعه کار بر روی میز حداکثر 300 kg است.

به دلیل نوع طراحی در این سری دستگاه امکان عملیات ماشینکاری از هر نوع در نقاط مختلف قطعه کار امکان پذیر است ، بازویی فوق ( بوم) که گیربکس عمودی بر روی آن نصب شده است امکان چرخش 180 درجه را فراهم می آورد ، در نتیجه کلگی فرز عمودی ، امکان دسترسی به هر نقطه ای از قطعه کار بر روی میز را دارا میباشد ، ضمن اینکه با چرخش 180 درجه ی بوم (Boom)میتوان از تجهیزاتی همچون میل دورن و یاتاقان برای عملیات های ماشینکاری متعدد بهره برد.

 

 

متعلقات استاندارد :

گیره 16 سانتی متر

کلت و فشنگی هشت تایی

سه نظام 16

میل دورن ، یاتاقان ،

خط کش دیجیتال بر روی هر سه محور ،

آچار های مربوطه ، شیفتر، مورس استاندارد گلویی

 

 

جهت پیگیری قیمت و اطلاعات بیشتر محصول با شماره های زیر تماس فرمائید :

021-38467000 داخلی 120

 

مقاله ی فوق در واحد فروش خاوران صنعت پاسارگاد تهیه و تنظیم گردیده است.

استفاده از مقاله فوق با ذکر نام بلامانع میباشد.