به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

شرکت TPI تولید کننده انواع بلبرینگ ماشین ابزار ، تایوان

شرکت TPI تولید کننده انواع بلبرینگ ماشین ابزار ، تایوان

 

 

شرکت TPI در سال 1966 در تایوان تاسیس شد. این شرکت در زمینه ی تولید انواع بلبرینگ فعالیت دارد. در سال 1967 این شرکت در جهت ارتقای سطح کیفی محصولات خود با شرکت NTN ژاپن وارد همکاری شد. در سال 1967 پروژه Taoyuan تاسیس گردید. در سال 1968 تجهیزات سنگزنی و مونتاژ وارد فاز عملیاتی و اجرا شد.  در سال 1970 نام شرکت به Tung Pei Inducstrial  تغییر یافت. در سال 1974 بخش ترشکاری راه اندازی شد و درسال 1975 بخش عملیات حرارتی در داخل شرکت انجام گرفت. در سال 1983 برند TPI ثبت و وارد بازارهای جهانی شد. در سال 2000 کارخانه ی تولیدی در شهر شانگهای چین شروع به فعالیت کرد. در سال 2017 کارخانه ای تولیدی در اندونزی شروع به فعالیت و ساخت قطعات و بلبرینگ های برند TPI کرد.

 

 

 

محصولات این شرکت در فرایند های خاص تولید قرار دارند و هر بخش به دقت نظارت میگردد.

بخش عملیات حرارتی :

سرمایه گذاری های وسیعی در زمینه ساخت و ارتقای کیفی محصولات در شرکت TPI انجام گردیده است. به منظور دستیابی به مقاومت حرارتی و افزایش طول عمر بیرینگ ها این شرکت از عملیات حرارتی خاصی پیروی میکند.

 

 

بخش سنگزنی ساچمه ها :

شرکت TPI ساچمه هایی از جنس استیل ضد زنگ و دقیق در کلاس G10 تولید میکند. انتخاب ساچمه هایی از جنس استیل با کیفیت مناسب و مرغوب که توان و استقامت بالا را داشته باشد در کلاس G5 ممکن میباشد. به منظور افزایش طول عمر بیرینگ ، انتخاب متریال مناسب در درجه ی اول قرار دارد.  شرکت TPI در خرید استیل از منابع ژاپنی استفاده میکند.

 

 

عملیات سنگزنی رینگ :

بر اساس استاندارد ISO 492:2002 ، شرکت TPI بیرینگ های دقیق در کلاس P4 را تولید مینماید همچنین این شرکت قادر به تولید محصولاتی در سطح کلاس P2 بر اساس نیاز مشتری ، نیز میباشد.  دستگاه های سنگزنی مورد استفاده در این شرکت از کشور آلمان ( G&N , peter Wolters , Thielenhaus) و همچنین ژاپن ( TOYO , Seibu , daisei , Toshin , Nissie) میباشند که این دستگاه ها به منظور سنگزنی فوق دقیق طراحی و ساخته شده اند. پس از سنگزنی داخلی رینگ ها به صورت خودکار این قطعات توسط ماشین چک و بازرسی میگردند. ظرفیت تولید این شرکت به بالای سطح Ppk 1.66 و تولیداتی تا گرید P2 میرسد. هدف تولید ، ساخت بیرینگی است که در کلاس P4 باشد و دقت سنگزنی برای رسیدن به کلاس P2 را دارا باشد. اسپیندل های مورد استفاده برای سنگزنی داخلی و خارجی رینگ ها با سرعت های بالاتر از 10.000 دور انجام میگردند. دقت دقیقا رابطه ی مستقیم با لرزش اسپیندل دارد. هر لرزش ناخواسته و غیر عادی تاثیر بسزایی در صافی سطح و کیفیت و دقت سنگزنی دارد. بنابراین استفاده از دستگاه های سنجش و تست دقت در طول عملیات سنگزنی و ماشینکاری از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

 

 

 

 

محصولات :

انواع بلبرینگ

 

 

محصولات این شرکت در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد.

 

 

منبع :

TPI company

https://www.tpi.tw/

 

مقاله فوق در واحد تحقیق و توسعه خاوران صنعت پاسارگاد تهیه و تنظیم گردیده است.

استفاده از مقاله ی فوق با ذکر نام بلامانع میباشد.