به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

نکاتی برای تست و جلو گیری از خرابی بال اسکرو

نکات بسیار مهم که باید برای جلوگیری از خرابی بال اسکرو بدانید و رعایت کنید.

 

نکاتی برای تست و جلو گیری از  خرابی  بال اسکرو :

 

1-      دستگاه را روشن کنید . اگر overload condition را مشاهده کردید بدانید بال اسکرو در معرض خرابی دائمی قرار گرفته است. (اقدامات لازم برای بازدید توسط افراد متخصص را فراهم آورید.)

2-      مقدار backlash بین اسکرو و مهره را اندازه گیری کنید.

3-      وایپر ها( گرد گیرها ) را بر روی دو طرف محور چک کنید .  مشکلات عبارتند از : از بین رفتن وایپر ها ، ساییدن بیش از حد وایپر ها ، گرد گیرها  یا نمد ها تراشه ها را به خوبی به کنار نمی رانند و موجب فرسایش و از بین رفتن سطح گاید یا حتی سطح بال اسکرو بعداز نفوذ به زیر کاور  میگردد.

4-      هر گونه احتمال زنگ زدگی و علائم خرابی مختلف در شیار و بر روی ساچمه را بارویت ظاهری سطح بال اسکرو بررسی نمایید

5-      به منظور تست بال اسکرو مناطق و یا محدوده هایی که بیشتر حرکت دارد را با مناطق و حدودی که کمتر حرکت میکند  ، مقایسه کنید.( از نظر سایز و قطر بال اسکرو )

6-      مطمئن شوید که سیستم روغنکاری به درستی کار میکند.

با استفاده از یک روغن سبک و روان تر ( متناسب با ماشین افزار و پیشنهاد شرکت سازنده) ، آلاینده ها را از برینگ خارج و سطوح را روغنی کنید.  فشار روغنکاری بیشتر  ، روانکاری بهتر را میسر مینماید.  اطمینان حاصل کنید که روغن تمیز و مناسب میباشد. اگر مشاهده کردید که روغنکاری انجام نشده, و آثار زنگ زدگی بر روی بال اسکرو یا مهرو بال اسکرو وجود دارد،

بال اسکرو را در اسرع وقت خارج و آن را اصلاح نمایید.

پیشنهاد میشود با باز کردن کاور و رویت بال اسکرو ، زمان مناسبی خواهد بود تا سیستم روغنکاری بر روی ریل ها و اسلاید ها ، برینگ محورها را انجام دهید .

قابل ذکر است موارد فوق  و دیگر موارد تعمیراتی را در زمان خاموشی دستگاه انجام نمایید.

7-      تنظیم و تراز بودن بال اسکرو را چک کنید. ترازی باید در چند ده هزارم اینچ باشد. مشخص کنید که اسکرو دچار خمش و یا عدم ترازی شده است.  اسلاید ها و ترازی آنها را چک کنید.

8-      اگر امکان وتخصص باز کردن بال اسکرو را دارید  ، آن را از محفظه باز  کنید و بچرخانید. اگر مهره در هنگام چرخش به سختی چرخید ، ما پیشنهاد میکنیم قبل از خرابی های بیشتر آنرا خارج و توسط افراد متخصص تعمیر یا  تعویض کنید. اگر سالم بود به طور مناسب و در جهت ترازی در داخل محفظه قرار گرفته باشد. از محکم بودن  پیچ های نگهدارنده مهره در داخل محفظه اطمینان داشته باشید.

9-      اگر ساچمه بر روی زمین و یا در ماشین پیدا کردید به سرعت دستگاه را خاموش کنید تا از خرابی های جدی جلوگیری نمایید.

 

به منظور انجام دادن هر کدام از موارد فوق و یا مشاوره بیشتر در خصوص تعمیر و نگهداری ماشین ابزار خود با ما در ارتباط باشید.

 

 

 استفا ده از مطالب فوق با ذکر نام بلامانع میباشد.