به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

خدمات پرینت سه بعدی و قالبسازی

خدمات پرینت سه بعدی و قالبسازی

پرینت سه بعدی چیست :

چاپ سه بعدی و یا عملیات تولید افزایشی ، فرایندی است که یک قطعه جامد در ابعاد سه بعدی از یک فایل دیجیتال ساخته می شود. ساخت قطعه با فرایند پرینت سه بعدی 3D به وسیله ی ایجاد سطح افزایشی و مرحله ای صورت می پذیرد. بدین ترتیب که لایه های مورد نظر بر اساس شاخص فایل مرحله به مرحله به لایه ی زیرین خود افزوده میگردد تا محصول نهایی بدست آید. این نوع عملیات بر خلاف عملیات کاهشی میباشد که محصول نهایی از تراش و یا براده برداری از یک قطعه بی شکل پدید می آید. در این حالت اتلاف مواد کمتر و بهینه تر در حجم تولید کم میباشد.

 

 

پرینتر های سه بعدی چطور کار میکنند ؟

همه چیز از مرجله ی مدل و یا فایل دیجیتال شروع میشود. در مرحله ی بعدی استفاده از نرم افزار برای تعمیم مدل مورد نظر برای اجرا روی دستگاه میباشد. در این رابطه نرم افزار های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. که ما برای افرد مبتدی بکارگیری از برنامه ی Tinkecard را پیشنهاد میکنیم.این برناتمه نیاز به نصب بر روی کامپیوتر ندارد و میتوان به صورت رایگان از مرورگر به صورت آنلاین بهره برد. این برنامه راه کار های ساده ای برای افراد مبتدی و تازه کار به منظور ایجاد کردن و خروجی گرفتن برنامه تحت فرمت های STL و OBJ ارائه مینماید.

در مرحله ی بعدی فرایند Slicing انجام میگیرد. اسلایس کردن به مفهوم ایجاد صد ها و هزار ها لایه مدل و یا فایل دیجیتال میباشد که با برنامه Slicing software انجام میشود. زمانیکه برنامه اسلایس شد ، میتوان از پرینت سه بعدی برای اجرا استفاده نمود. انتقال این اطلاعات میتواند توسط درگاه USB ، کارت SD و یا Wi-Fi  صورت گیرد.

این قابلیت یعنی پرینت سه بعدی برای صنایع مختلف بسیار کاربردی و مهم است ، از جمله ی آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

1-     محصولات مصرفی مانند ، عینک ، کفش ، طراحی و مبلمان

2-     محصولات صنعتی مانند ابزار های تولیدی و ساخت ، ایجاد اشکان پیش فرض و اولیه ، قطعات کاربردی نهایی و ..

3-     محصولات دندانی

4-      اعضای مصنوعی در پزشکی

5-     بازسازی فسیل ها

6-     ساخت آثار باستانی

7-     بازسازی شواهد در پزشکی قانونی

8-     لوازم و ملزومات جانبی فیلم

یکی از موارد کاربردهای مهم در صنایع قالبسازی است که برای نمونه گیری و یا تولید در حجم کم میباشد. با این روش و بکارگیری دستگاه های پرینت سه بعدی میتوان به طرح های دقیق تر و با تلرانس خطای کمتری قبل از تولید انبوه ، دست یافت . در تولید قالب دو روش وجود دارد : یکی مدل کاهشی (subtractive) است که قطعه مورد نظر به صورت براده برداری از روی یک سالید و یا فرم خام شکل میگیرد که در این روش ، از دستگاه های سی ان سی (CNC) استفاده میشود. روش دیگر به صورت فرم دهی( Formative ) میباشد که در این روش ، از دستگاه های تزریق ( پلاستیک یا دایکاست  ) و یا ریخته گری استفاده میگردد. هر دو روش تا به امروز مورد استفاده هستند و بکارگیری هر روش بستگی به پیچیدگی و فرم قطعات دارند. اما روش سومی نیز برای تولید قطعات بکار برده میشود و این همان روش افزایشی (Additive )  میباشد که قطعه به صورت پرینت سه بعدی شکل میگیرد.

در تولیدات انبوه میتوان از دو روش اول و در تولیدات کم و معدود از روش سوم استفاده کرد. به شکل زیر در خصوص میزان هزینه در تیراژ های مختلف نگاه کنید.

 

شرکت صنعتی میکرون تکنیک به عنوان یکی از زیر مجموعه های خاوران صنعت پاسارگاد ، آماده ی ارائه خدمات ذیل میباشد:

 

1-      قالبسازی ، ساخت انواع قالب های صنعتی پلاستیک و دایکاست

2-      اسکن سه بعدی

3-      پرینت سه بعدی

4-      طراحی صنعتی

 

از این رو جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ذیل تماس فرمایید.

09125679005

حمید فرنقی نژاد