به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

بررسی ماشین ابزار تایوان

بررسی ماشین ابزار تایوان

سه واقعیت مهم درباره صنعت ماشین ابزار تایوان

              

                                       

                                      

 

مقایسه اندازه نسبی اقتصادی و جغرافیایی تایوان با غول های تولیدی مانند ایالات متحده و چین

 

                                      

 

 

1-      تایوان پنجمین صادر کننده ماشین ابزار دنیا

                   

                                        

 

آلمان به عنوان بزرگترین صادر کننده ماشین ابزار و ژاپن ، ایتالیا و جمهوری خلق چین در رده های بعدی قرار دارند. تایوان در سه سال گذشته به میزان 4 میلیارد دلار در بخش ماشین آلات و لوازم جانبی تامین شده است. در سال 2015 ، نزدیک به 80 درصد کل تولیدات ماشین آلات تایوان به 138 کشور در سراسر جهان صادر شده است.

2-      آمریکا دومین مقصد صادراتی ماشین آلات تایوانی است

                                           

درسال 2015  ، ایالات متحده آمریکا 378.81 میلیون دلار واردات ماشین آلات تایوانی را به خود اختصاص داده است و دومین بازار بزرگ صادرات برای ماشین آلات تایوانی پس از جمهوری خلق چین است . در سالهای گذاشته  ، 11 درصد از ماشین های سنتر و 10 درصد از تراش های تایوانی در ایالات متحده تامین شده اند و توانسته اند رقابت نزدیکی با ایتالیا در این زمینه داشته باشند.

3-      تایوان مهد ماشین ابزار دنیا

              

                                       

بیش از 1500 شرکت تولید کننده ماشین ابزار و لوازم جانبی در نواری به مساحت 840  کیلومتری (14x60) به نام فلات Dadu در مرکز تایوان قرار گرفته اند. تنها شرکت FFG group شامل 10 شرکت داخلی و 44 شرکت خارجی از معروف ترین برند های تایوان مانند leadwell  و feeler میباشند که در این مجموعه قرار دارند. این شرکت بزرگ صنعتی در مجموع 54 کارخانه تولیدی در 10 کشور جهان را اداره میکند که بدین ترتیب FFG group  بزرگترین شرکت تولید کننده ماشین ابزار جهان به شمار می آید.

 

                                       

شاخصه اصلی پیشرفت در این زمینه را میتوان به نگاه آنها در این زمینه پیوند داد. با داشتن محدودیت جغرافیایی سطح تکنولوژی و کیفیت بالاست. ما شاهد اتوماسیون گسترده در ماشین آلات و استفاده از بسیاری روبات های صنعتی در تولید هستیم. همکاری و تعامل با شرکت های مطرح جهان در عرصه تکنولوژی همچون زیمنس ، فانوک و هایدن هاین هستیم. تکنولوژی نسل چهارم نکته ای بسیار مهم است که تولید کنندگان تایوانی به دنبال آن هستند ، ارتقای کیفیت همگام با ایجاد بهره وری در تولید ، افزایش کیفیت با سرعت و دقت بالاتر در زمان محدوتر. تولید دستگاه هایی با المان های نام برده با هزینه تمام شده پایین تر رویکردی است که جامعه صنعت ماشین افزار تایوان را با پیشرفتی بزرگ روبرو خواهد ساخت.

آقای ریچارد چن رئیس شرکت YCM تایوان اعلام میدارد در گذشته تولید کنندگان ماشین ابزار تایوان به دنبال تامین نیاز کارگاه و کارخانجات کوچک در سطح سه و چهار بوده اند. اما اکنون ما به سمت رده اول و تولید کنندگان OEM حرکت میکنیم. در شرکت خودمان (YCM) پلتفورم خود را توسعه داده ایم ، بنابراین نه تنها در قیمت بلکه در ویژگی های ساختاری برای تجهیز خطوط تولید و صنایع تاثیر گذار بین المللی همچون ، پلت فورم های خودرو سازی ، هوا فضا و ... قابل رقابت خواهیم بود.

Jimmy C.Y Chu رئیس شرکت سازنده ماشین آلات FFG group شرکت های تولید کننده ماشین ابزار تایوان در طول تاریخ به صورت کارخانجات کوچک مطرح بوده اند اما این رویکرد تغییر کرده است به نحوی که شرکت FFG group به بزرگترین شرکت ماشین ابزار دنیا بدل گردیده است. توانایی تکنولوژیکی برای تولید محصولی قابل تر و بروز تر با قیمت پایین تر جز ویژگی های آن محسوب می شود.

همگام سازی صنعت و نرم افزار های بروز دنیا از طریق اپلیکیشن های تلفن همراه ، هدفی است که جامعه صنعتی را با زندگی روزمره انسان ها نزدیک خواهد کرد. مدیر توسعه طرح تجارت شرکت Tongtai  تایوان اعلام میکند حدود 60 درصد از درآمد های این شرکت از طریق تامین ماشین افزار در اپلیکیشن های هوا و فضا دریافت گردیده است.

دارا بودن بیشتر تجهیزات و لوازم جانبی و تکنولوژیکی در تایوان از برترین موارد در رشد این صنعت میباشد. ادوارد یانگ رئیس شرکت Goodway تایوان میگوید هر چیز از مواد ، قطعه و یا توانایی R&D که ما نیاز داریم بین 30 دقیقه الی یک ساعت  در اختیار ما خواهد بود. مدیر شرکت YCM میگوید کلید افزایش قابلیت های تکنولوژیکی در ماشین ابزار تایوان اشراف و تکیه بر توسعه تولید تراشه های کامپیوتری است. بیشتر مادر بوردها ، از چیپ ست های تایوانی مانند acer , Asus مانند آن استفاده میکنند از پیشرفت ها در این زمینه می توان به گوشی های HTC اشاره کرد که به صورت جهانی بفروش میروند.

                                      

                  

 

 

مقاله فوق در بخش تحقیق و توسعه خاوران صنعت پاسارگاد تهیه و تنظیم گردیده است.

استفاده از مقاله فوق با ذکر نام بلامانع میباشد.