به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

دستگاه خشک کن در دستگاه تزریق پلاستیک

بررسی دستگاه خشک کن در دستگاه تزریق پلاستیک

دستگاه خشک کن مواد و یا hopper dryer

دستگاه خشک مواد تجهیزی است که در صنایع پلاستیک مورد استفاده قرار میگیرد . این دستگاه به منظور حذف رطوبت از رزین های پلاستیکی یا مواد قبل از پردازش در دستگاه تزریق پلاستیک ، اکستروژن یا قالب گیری دمشی طراحی شده است.

اما در همین ابتدا سوالی به ذهن میرسد که تفاوت خشک کن هاپر ( hopper dryer) و رطوبت گیر ( dehumidifier ) در چیست ! hopper dryer به منظور خشک کردن مواد پلاستیکی استفاده می شود در حالیکه دستگاه رطوبت گیر برای جذب آب از هوا بکار میرود. خشک کن hopper باد با دمای بالا را به دارم می زند که سپس توسط یک فن می چرخد . این ابزار برای جذب رطوبت موجود در مواد پلاستیکی استفاده می شود.

دستگاه خشک کن مواد در دستگاه های تزریق پلاستیک در واقع به عنوان یک دستگاه و تجهیز کمکی مورد استفاده قرار میگیرد تا عملیات تزریق به خوبی و روان انجام شود و مواد مورد استفاده قبل از تزریق در شرایط بهتری آماده شوند.

فرایند خشک کردن مواد در این دستگاه به ترتیب زیر میباشد :

این دستگاه شامل یک قیف ( محفظه خشک کن ) است که در آن مواد پلاستیکی قرار میگیرد و یک عنصر گرم کننده ، هوای گرم را به گردش در می آورد تا رطوبت مواد را تبخیر نماید . هنگامی که مواد به اندازه ی کافی خشک شد ، می توان آن را بدون خطر ناشی از رطوبت بیش از حد وارد دستگاه تزریق جهت پردازش و مرحله فرم دهی نمود. خشک کن ها به بهبود کیفیت محصولات پلاستیکی و کاهش مشکلات تولید مرتبط با رطوبت کمک میکنند.

شرکت SML تولید کننده برتر و به نام چینی در زمینه ی تجهیزات کمکی در صنایع پلاستیک است.

نمونه ی یک دستگاه برند SML در تصویر زیر نشان داده شده است :

 

 

در خصوص دستگاه خشک کن سری SHD-100M به تشریح ذیل می پردازیم :

دستگاه خشک کن مشتمل بر تجهیزات مختلفی است ، در شکل زیر اجزاء این تجهیز مشخص شده است.

 

دستگاه سری SHD-100M  :

دارای ظرفیت 100 کیلوگرم مواد است که قدرت هیتر این دستگاه 7 کیلووات میباشد. توان دمنده این سری 250 وات و وزن کلی دستگاه 95 کیلوگرم است.

 

نحوه نصب و استفاده از دستگاه خشک کن SML-100M در شکل زیر نشان داده شده است :

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین خرید این محصول با شماره زیر در شرکت خاوران صنعت پاسارگاد تماس فرمایید :

02138467000 داخلی 123