به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

دیتا سرور چیست data server

دیتا سرور چیست  data server

دیتا سرور ها همچنین به عنوان پایگاه های داده نیز شناخته میگردند که به عنوان پایگاه اصلی برای داده های سازمان عمل میکنند و امکان ذخیره ، انتقال و پردازش آن را تسهیل مینمایند.

به طور کلی تعاریف مرتبط با دیتا سرور به شرح ذیل میباشد :

تجزیه و تحلیل داده ها ، ذخیره سازی ، امکان تغییرات داده ها ، آرشیو

هدف اصلی استفاده از دیتا سرور ، ذخیره مقادیر وسیعی از داده ها است و اینکه آنرا به راحتی برای هر کسی که مجاز به دسترسی میباشد را فراهم نماید.

دو مدل از این سیستم وجود دارد :

1-      مدل client-server

2-      مدل master-slave

                     

در مدل اول ، که برای دریافت داده های سرور بدون اعمال دخل و تصرف در داده ها میباشد ، طراحی گردیده است . در مدل دوم یک رابط اضافی با سرور اصلی که مرکز ذخیره سازی اولیه و مرکزی است ، در نظر گرفته شده است. دیتا سرور ها به منظور بهبود کارائی سیستم ، ساماندهی شده اند. به منظور استفاده  ، مکانیسم های دسترسی برای کاربرانی که به آن نیاز دارند ، تنظیم میگردد بنابراین  زمان و هزینه صرف شده ، جهت بازیابی اطلاعات کاهش می یابد. همچین دیتا سرور ها امکان و میزان دسترسی و تغییر در داده ها را مدیریت می کنند.برخی از سرور ها فقط نتایج را ارسال میکنند.در ضمن میتوان به صورت جداگانه همه تغییرات در database  ها را ثبت نمود . بنابراین در مورد خطای انسانی می توان سیستم را به حالت اولیه بازگرداند.

استفاده از دیتا سرور ها شامل هزینه هایی خواهد بود که با توجه به مدیریت آن سازمان در برنامه ریزی و تحلیل داده ای متناسب با عملکرد مجموعه تهیه میگردند. در مواردی که کارگاه کوچک تولیدی و یا سازمانی با اجزاء کم و کوچک میباشند ، استفاده از دیتا سرور مناسب نیست.

 

 

 

استفاده در کنترل FANUC

 

                                  

مدیریت برنامه قطعه پیچیده و بزرگ

کنترل فانوک با توجه به مدل تا 8 گیگا بایت حافظه داخلی را برای ذخیره سازی برنامه فراهم مینماید.

در ضمن کنترل فانوک تا 2 گیگا بایت ذخیره سازی برنامه های جزئی را با استفاده از کارت های حافظه ATA و یا compact flash memory  در اسلات PCMCIA فراهم مینماید. آداپتور کارت PC ، PCMICA را مجاز به بستن درب به منظور حفظ امنیت کارت حافظه مجاز مینماید. ابزار editing/operation کارت حافظه  اجازه میدهد تا بخشی از برنامه به کارت حافظه منتقل شود. دیتا سرور  میتواند 4 گیگا بایت حافظه فلش را فراهم نماید.

برنامه های قطعه که در کارت حافظه خارجی و یا در دیتا سرور مانند حافظه داخلی ، ذخیره میشوند قتبل ویرایش هستند.

 

 

مقاله فوق در بخش تحقیق و توسعه خاوران صنعت پاسارگاد تهیه و تنظیم گردیده است.

استفاده از مقاله ی فوق با ذکر نام بلامانع میباشد.