به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

آمارجهانی سرانه مصرف و تولید ماشین ابزار کشور ها در سالهای 2011 تا 2015

نگاهی به آمار جهانی در رابطه با حجم تولید و مصرف ماشین ابزار کشور های مختلف در بین سال های 2011 تا 2015 از دیدگاه gardener research  :

Worldwide machine tools survey:

به گزارش این منبع که مقایسه ای در بین سال های 2011 تا 2015 میباشد از رونق و انفجار یاد برده است که در ادامه اعلام میدارد ؛ این رونق در امتداد افزایش جمعیت جهانی ، زمینه مالی و تولید صورت گرفته است. این سه مورد بررسی و تحلیل میگردد »

  • جمعیت : افزایش جمعیت عظیم در آسیا و نیروی کار ارزان منبع مناسبی برای شرکت های چند ملیتی برای کاهش هزینه ها و حفظ آن و در نتیجه افزایش سود آوری منجر شد.
  • مالی : در سطح جهانی موسسات مالی مقدار بسیار زیادی بدهی ایجاد کردند که درنتیجه آن کشور هایی نظیر آمریکا ، چین و ژاپن استراتژی خود را تحت تاثیر آن تغییر دادند. این تاثیر به صورت فزاینده ای در آسیا صورت پذیرفت ، جایی که سرمایه گذاران خارجی می توانستند ارزهای خود را به صورت رقابتی کاهش دهند و بنابراین تولید محصولات خود را در بازار های جهانی با قیمت های پایین تر عرضه کنند. همگرایی روند جمعیتی و مالی منجر به ساخت کارخانجات متعددی در این بخش از جهان گردید. این روند رشد سریع تا جایی ادامه پیدا کرد تا سرمایه گذاری زیاد در برخی بخش ها و سرمایه گذاری کم در برخی بخش های دیگر را سبب شد. با توجه به اینکه رشد جمعیت و روند مالی همتراز و برابر شده اند بسیاری از تولید کنندگان در صدد رقابت در عرصه توانایی های خود در تولید کالای خاص تر شده اند. بنابراین در حالیکه مصرف کلی کاهش یافته است در تمام دنیا درخواست برای تهیه کالای با تکنولوژی بالاتر افزایش یافته است. بر اساس شواهد و مدارک ماشین های چهار و پنج محور و ماشین های چند منظوره درخواست های زیادی در سطح دنیا را در بر داشته است. در حالکیه درخواست ماشین های با قابلیت های کمتر رو به کاهشند.

در ذیل به آمار مختلف در بخش های سرانه مصرف ماشین ابزار کشور ها ، تولید و ..اشاره شده است :

 

 

 

 

مقاله فوق در واحد تحقیق و توسعه خاوران صنعت پاسارگاد تهیه و تنظیم گردید ه است. 

استفاده از مقاله ی فوق با ذکر نام بلامانع میباشد.