به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

میهانایت (Meehanite)

میهانایت :

میهانایت یک مارک تجاری برای یک عملیات و پردازش مهندسی است به منظور تولید یک سری چدن ریزی تحت نظارت دقیق و کنترل شده بین الملی.

تولید و ریخته گری بر اساس استاندارد های شرکت بین المللی Meehanite ، چدنی با ساختار یکپارچه ، مشتمل بر ویژگی های فیزیکی ، مکانیکی و عملکردی قابل اطمینان خواهد داشت.

زمانی که یک کارخانه ذوب ( ریخته گری) اعلا م ریخته گری تحت نظارت "Meehanite " می نماید ، بدین معناست که عملیات ریخته گری تحت لیسانس شرکت میهانایت انجام میگردد . این مجوز نه تنها به معنای کیفیت بالای آن کارخانه ذوب بلکه به معنای بازرسی مراحل تولید بر اساس استاندارد های لازمه میباشد.

این برند معتبر تجاری دارای پنج شعبه و دارای امتیاز در مناطقی چون , ایالات متحده آمریکا ، فنلاند ، تایوان ، آفریقای جنوبی و ژاپن میباشد.

مشخصات میهانایت در سه کلاس تقسیم بندی میگردد:

1-  چدن خاکستری (چدن خاکستری ریزساختار گرافیتی خاصی دارد که باعث می‌شود مقطع شکست آن به رنگ خاکستری باشد)

2-  چدن داکتیل (چدن داکتیل یا چدن نشکن دارای زمینه فریتی، پرلیتی یا هر دو با کروی است. چدن نشکن به هنگام انجماد، کربن آن به صورت گرافیت کروی یا گلوله‌ای تشکیل می‌شود.)

3-  و یک گروه از انواع خاص برای برنامه های کاربردی که نیاز به مقاومت در برابر گرما، سایش و خوردگی دارند.

 

در این متد ریخته گری در صنایعی همچون ماشین ابزار ، گیر بکس ، سیلندر ها ، سر سیلندر ، بدنه سوپاپ و بسیاری از کاربرد های دیگر مورد نیاز میباشد.

Mehhanite مفهوم بسیار انقلابی را به وجود آورد که چدن را به عنوان یک ماده با کیفیتی تولید می کند که به مشخصات دقیق تبدیل شده است. پیش از این، چدن خاکستری با ساختار گرافیت درشت آن و فسفید اتکتیک توسط طراحان غیر قابل اعتماد شناخته شده بود. ساختار آهن، به ویژه شکل گرافیت، می تواند کنترل شود . نه تنها میتوان آهن آلات با قدرت بالا تولید کرد، بلکه آنهایی که نسبت به تغییرات در ضخامت ریخته گری کمتر حساس بودند.اثر تزریق به راحتی قبل از ریختن ریخته گری اندازه گیری می شود.آزمایش wedge test برای کنترل فرآیند، در ابتدا توسط Meehanite توسعه داده شد.برنامه ارزیابی حسابرسی (سرویس) برای ارزیابی سطح کیفی ریخته گری مورد استفاده قرار می گیرد و گزارش های مربوط به اقدامات اصلاحی عملیاتی ارائه شده است.سیستم کنترل ضایعات در طی بازرسی های حسابرسی معرفی و نظارت می شود.بسیاری از روش های ثبت اختراع برای غلبه بر بازیابی منیزیم و محو شدن بروز رسانی و طراحی شده است.تعیین التراسونیک سازه های آهن گره ای به عنوان یک ابزار کنترل پیشگام بود.

تاریخچه :

میهانایت در سال های 1930 و 1920 توسط Ross Meehan foundryدر Tennessee ایالات متحده آمریکا توسعه یافت. این کشف اولیه بر اساس استفاده از سیلیسید کلسیم برای تلقیح آهن مذاب به روش کنترل شده بود. که این امر منجر به توسعه ریخته گری مقاومتر برای کاربردهای مهندسی گردید.Meehanite Metal Corp. "توسط الیور اسمالی رهبری شد تا مجوز فرآیندها را به ریخته گری ها بدهد. بسیاری از فرایندهای ریخته گری ثبت اختراع نیز تاسیس شده است. این شرکت تا اواسط دهه 50 میلادی هنگامی که این شرکت توسط هری کندل خریداری شد، با موفقیت اداره شد. هری کسلر یک کارآفرین ریخته گری سنت لوئیس بود که شرکت فرابورس (Sorbomat) را در اختیار داشت. در سال 1987 شرکت توسط Founding Group فنلاند، که اکنون انجمن صنایع محصولات ریخته گری فنلاند است، خریداری شد.