به وبسایت شرکت خاوران صنعت پاسارگارد خوش آمدید
لوگوی خاوران صنعت

خاوران صنعت پاسارگاد

english-flagEN

اطلاعیه شرکت در نمایشگاه AMB2018

نمایشگاه  AMB2018

نمایشگاه  AMB  با مدیریت شرکت Messe Stuttgart و انجمن تولید کنندگان ماشین ابزار آلمان در ایران در تاریخ 26/06/2018 لغایت 29/06/2018 در نمایشگاه شهر آفتاب تهران برگزار میگردد.

نمایشگاه AMB به عنوان یکی از مهمترین نمایشگاه های پر بازدید در جهان میباشد که منبع مناسبی برای عرضه کالاهای بروز و جدید سازندگان ماشین ابزار به حساب می آید. در سه دوره برگزاری این نمایشگاه در ایران  ، روند رو به رشدی در تعداد بازدیدکنندگان از این نمایشگاه تخصصی در حوزه ماشین ابزار به چشم می خورد که این امر با تدابیر و همکاری برگزار کننده نمایشگاه و درخواست نیاز روز بازار ایران پر رنگ تر شده است. از این رو در سال جاری تعداد متقاضیان برای شرکت در نمایشگاه به منظور ارائه کالای خود و جذب بیشتر مشتری ، افزایش یافته است.

این نمایشگاه در حالی در ایران برگزار میگردد که شرایط اقتصادی نامناسب برای تولید و نوسانات ارزی ، قیمت تمام شده ماشین آلات پیشنهادی به بازار ایران را با افزایش چشم گیری مواجه ساخته است. این بدین معناست که در مدت مشابه سال گذشته ، صنعتگران ایرانی برای خرید کالای خود حداقل با تورم 30 درصدی مواجه خواهند بود.

لازم بذکر است ، بازار صنعت ایران در حوزه ساخت در مرحله ای مسکوت مانده است.  از یک روی تولید انبوه (mass production) نیازمند صادرات و یا درخواست هرچه بیشتری بازار داخل برای تامین این حجم از تولید میباشد که این امر بنابه دلایلی مسجل نیست و از روی دیگر با فرسوده شدن ماشین آلات و واردات کالاهای دسته دوم با قیمت های بسیار پایین کیفیت و توان تولید را در جایگاهی دشوار قرار داده است. عنوان این مطلب ضروری است که اگر چه با خرید یک کالای دسته دوم  حتی از یک عنوان شناخته شده و وارد نمودن آن در چرخه تولید برای مقطعی کوتاه نیاز صنعتگر را مرتفع می نماید ولی در طولانی مدت چیزی جز زیان و عقب ماندگی تکنولوژی برای صنعت ایران در بر نخواهد داشت. چرا که هر ابزار به مرور بر مبنای روش مصرف رو به افول می نهد و نیاز به تعمیر و اصلاح دارد ، با توجه به عدم تامین قطعات یدکی مناسب ، نبودن شرایط مناسب برای دریافت اطلاعات فنی از سازنده و یا خارج شدن آن محصول از سبد کالای تولید کننده آن محصول بازدهی خود در طولانی مدت را از دست خواهد داد.  نیاز امروز بازار ایران در جهت تولید دو اصل است ، دقت و سرعت در تولید . این دو اصل اساسی لازمه ترقی و پیشرفت میباشد . چرا که با تفسیری بسیار ساده از این مطلب ، افزایش سالانه هزینه ها ، حقوق و دستمزد و ... فرصتی برای تولید کننده بر جای نمی گذارد و همواره در حال افزایش است. تولید کنندگان باید با نوآوری و استفاده از تجهیزات کارآمد سهم بیشتری از بازار داخلی و خارجی را به خود اختصاص دهند که در غیرصورت جز شکست چیزی در بر نخواهد داشت.

تفکر سازنده و رو به جلو اصلی است که همگی باید بر آن توجه کنیم. خرید کالای با کیفیت و نو بر مبنای نیاز ، از نکات بسیار مهم در تجهیز و فرایند تولید میباشد.

ابن امر برای تولیدکنندگان ایرانی اتفاق نخواهد افتاد مگر در سایه تعاملات بین المللی ، رفع تحریم به منظور جذب حداکثر سرمایه گذاری خارجی ، دریافت تسهیلات داخلی و خارجی و حضور تامین کنندگان تراز اول دنیا در ایران. با این رویکرد می توان کالای با کیفیت خود را در هر مرحله و هر مکانی از دنیا ارائه داد.

تفکر صادرات محور تنها و تنها اصلی است که میتوان توان داخلی را در جهت تولید کالای با کیفیت ایرانی به مرحله عمل رساند. امید است با تکیه بر این تفکر در تمامی سطوح ایران عزیزمان را به عنوان کشوری صاحب سبک و به بنام در عرصه تولید کالای با کیفیت در جهان معرفی نمائیم.

شرکت خاوران صنعت پاسارگاد نیز با پیروی از این اصل که تنها باید کالای با کیفیت را با توجه به خدمات مناسب و بروز  به تولید کنندگان ارائه نمود به پیش میرود . حضور در نمایشگاه AMB2018  قدمی است در جهت تحقق این امر.

1-